سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۳

عنایتی آمد! قاضی می‌رود؟

رضا عنایتی را نیم فصل دوم در استقلال خواهیم دید. مهاجمی که در نیم‌فصل لیگ نهم به الامارات رفت و پس از آن دیگر در ترکیب آبی‌های پایتخت دیده نشد. رضا به رغم آنکه در دوران دوری از استقلال درخشش محسوسی داشت و در فصول اخیر حتی تا پای آقای گلی نیز پیش می‌رفت اما هرگز مورد توجه مربیان قرار نگرفت و هر بار چراغ سبز نشان داد بر سینه‌اش دست رد زدند.
روزنو :

رضا عنایتی را نیم فصل دوم در استقلال خواهیم دید. مهاجمی که در نیم‌فصل لیگ نهم به الامارات رفت و پس از آن دیگر در ترکیب آبی‌های پایتخت دیده نشد. رضا به رغم آنکه در دوران دوری از استقلال درخشش محسوسی داشت و در فصول اخیر حتی تا پای آقای گلی نیز پیش می‌رفت اما هرگز مورد توجه مربیان قرار نگرفت و هر بار چراغ سبز نشان داد بر سینه‌اش دست رد زدند.

شماره 11 سابق آبی‌ها در تمام فصولی که پشت سر گذاشتیم برای بازی در استقلال عطش بسیاری داشت. حتی در فصل دوازدهم که قلعه‌نویی دوباره سکان هدایت را برعهده گرفت او تا پای عقد قرارداد هم پیش رفت اما در نهایت سرمربی استقلال این مهاجم را نخواست. در مواجهه با عنایتی همواره ترسی وجود داشته که مبادا با آمدن به استقلال فوتبالش تمام شود. فرضیه‌ای که اکنون بیش از هر زمان دیگری وجود دارد اما امیر قلعه‌نویی درست در زمانی که پیش‌بینی می‌شود عنایتی به خط پایان نزدیک شود، او را به خدمت گرفته است. دو روز پیش عنایتی قراردادش را با پدیده مشهد فسخ کرد و به استقلال آمد تا این انتقال سوال‌های بسیاری را در ذهن ایجاد کند.

قاضی مهاجم پدیده می‌شود؟

با جذب عنایتی تعداد مهاجمان استقلال به عدد پنج خواهد رسید و برای نیم‌فصل که تنها بازی‌های لیگ برتر پیش رو است، این تعداد مهاجم بیش از حد استاندارد محسوب می‌شود. در این میان بازیکنانی همچون یعقوب کریمی و خسرو حیدری هم هستند که می‌توانند در پست‌های نفوذی ایفای نقش کنند که ترافیک را در خط آتش استقلال فزونی می‌بخشد. با آمدن عنایتی به استقلال نوعی تنش در میان بازیکنان هجومی ایجاد خواهد شد و کار خود قلعه‌نویی نیز برای ارنج دشوار می‌شود.

سجاد شهباززاده برای استقلال خوب گل زده، قاضی نیز هرگاه مصدوم نبود برای استقلال گره‌گشا بود و آرش برهانی هم شرایط مطلوبی در نیم‌فصل داشت و عملکردش مثبت بود. حال تصور کنید عنایتی هم به این جمع اضافه شود و با توجه به اینکه میلاد سلیمان فلاح نیز به خدمت گرفته شده، چیدمان بازیکنان در ترکیب اصلی دشوار خواهد شد. با توجه به ترافیک موجود دور از ذهن نیست اتفاقی که پیش‌بینی‌اش را کرده بودیم رخ دهد و قاضی به پدیده ملحق شود.

البته مسوولان این باشگاه دیروز اقدام به جذب محمد غلامی کردند تا انتقال قاضی به این تیم قدری مبهم به نظر برسد. شاید هم پدیده فکر همه جا را کرده که از 2 هفته پیش سخت در پی جذب قاضی بوده و پیشنهاد مالی‌اش را هم به این مهاجم داده است.

عنایتی، طالب‌لو و نوری استقلال را جوان می‌کنند؟
2 روز فرصت است ضعف‌ها را ببینید

نگاهی به خریدهای استقلال در زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل نشان می‌دهد که هیچ توجهی به نقاط ضعف نشده و کار یارگیری بر مبنای دیگری در حال حرکت است. استقلال که با مشکلات مالی مواجه است و هنوز نتوانسته این مشکلات را برطرف کند، در نقل و انتقالات نیم‌فصل بازیکنانی را به خدمت گرفته که قادر به بازی در پست‌هایی نیستند که در نیم‌فصل نخست نقطه ضعف محسوب می‌شد. غالب این بازیکنان نیز دستمزد آنچنانی نخواسته‌اند و هدف آنها بیشتر پوشیدن پیراهن استقلال بوده است. بدون شک عنایتی برای این منظور به استقلال آمده که با پیراهن استقلال از میادین خداحافظی کند و طالب‌لو نیز شاید همین هدف را داشته باشد و بخواهد در باشگاهی به دوران فوتبال خود پایان دهد که عامل شکوفایی‌اش در فوتبال ایران بود. هر آنچه مد نظر این بازیکنان بوده اما موجب نمی‌شود که از بی‌اعتنایی کادر فنی به جذب بازیکنانی در نقاط ضعف غافل شویم. استقلال که با ضعف‌هایی از ناحیه دفاع روبه‌رو است هرگز بازیکنی در این پست به خدمت نگرفت. به جای تیموریان نیز بازیکنی به استقلال نیامد تا در مواقعی که آبی‌ها نیاز به بازی با دو هافبک دفاعی دارند از این ویژگی استفاده شود. جذب طالب‌لو و عنایتی در یک منظر بیش از آنکه سبب تقویت قوای فنی استقلال شود نوعی تنش را ایجاد خواهد کرد. بدون شک حضور طالب‌لو برای محسن فروزان ناامنی ایجاد می‌کند و روح و روان این دروازه‌بان را می‌آزارد و ممکن است در ادامه لیگ بارها دو دروازه‌بان ادعای شماره یک بودن داشته باشند. جذب عنایتی نیز همانطور که گفته شد بر تعدد مهاجمان می‌افزاید. آنچه اما باید مورد توجه قرار گیرد جذب بازیکن در خط دفاعی است. استقلال در نیم‌فصلی که پشت سر گذاشتیم از نقطه نظر دفاعی شرایط مطلوبی نداشت اما تا امروز هیچ مدافعی جذب نشده و به جای تیموریان نیز بازیکنی به استقلال نیامده است، حال تصور کنید استقلال که دیگر صادقی را ندارد و احتمالا بیک‌زاده هم جدا می‌شود با چه تدبیری در نیم‌فصل دوم ظاهر می‌شود. در عین حال یک روز دیگر تا پایان زمان نقل و انتقالات باقی است و استقلال چنانچه می‌خواهد نقاط ضعفش را ترمیم کند باید فی‌الفور در جذب بازیکنانی در این پست اقدام کند.

در جلسه قلعه‌نویی و قاضی چه گذشت؟

محمد قاضی مدتی است در تمرینات استقلال شرکت نمی‌کند که این احتمال جدایی‌اش از استقلال را فزونی بخشیده است. در همین راستا جلسه‌ای میان این بازیکن و امیر قلعه‌نویی برگزار شد و سرمربی آبی‌ها از وی خواست هرچه زودتر به تمرینات بازگردد. قاضی هم قول داده این کار را بکند و اگر پای قولش باشد امروز باید او را در تمرین استقلال مشاهده کنیم. فردا زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل به پایان می‌رسد و اگر قرار بر جابه‌جایی باشد طی امروز و فردا مشخص می‌شود.

عکس روز
خبر های روز