سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

لاریجانی: باید از کوچکترین اقدامی که سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، گذشت کرد/توهین کردن به نامزدها و خرید و فروش رای مصداق تخلف انتخاباتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم برخورد سریع با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و گفت که نباید از کوچکترین اقدامی که سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، گذشت کرد.
روزنو :
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم برخورد سریع با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و گفت که نباید از کوچکترین اقدامی که سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، گذشت کرد.

به گزارش روز نو، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز در همایش فرمانداران کشور در وزارت کشور برگزار شد طی سخنانی به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: ما باید برای برگزاری سالم استراتژی داشته باشیم تا انتخابات سالم باشد. رهبر معظم انقلاب فرمودند رای مردم حق‌الناس است لذا این کلام مهمی است و ما باید به لوازم آن پایبند باشد.
وی افزود: استراتژی ما باید این باشد که اگر کسی تخلف کرد و مخل انتخابات بود باید آن فرد را مسیر انتخابات کنار بگذاریم نه اینکه مردم را از انتخابات محروم کنیم بلکه باید رای مردم حفظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این موضوع هیئت‌های اجرایی انتخابات و سرعت رسیدگی به تخلفات بسیار اهمیت دارد نباید بگذاریم فضای انتخابات مشوه شود و انتخابات باطل شود چرا که این محروم کردن مردم از انتخابات است.

لاریجانی در ادامه گفت: قانون در این زمینه شفاف است و تخلفات را مشخص کرده است به عنوان مثال توهین کردن به نامزدها و خرید و فروش رای مصداق تخلف است لذا نکته‌ای که می‌تواند از رای مردم صیانت کند سرعت العمل در رسیدگی به تخلفات است لذا توصیه می کنم در شهرستان ها، حلقه‌ای ها برای رسیدگی سریع به تخلفات انتخاباتی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه از کوچکترین اقدامی که سبب می‌شود اعتماد مردم سلب شود نباید بگذریم، گفت: به عنوان مثال، همین صندوق‌های رای هرچه شفاف‌تر شود، اعتماد مردم بیشتر می‌شود یعنی مردم بتوانند داخل صندوق‌ را ببینید که از آن ساعت اول صندوق‌ آورده می‌شود، مردم بتوانند داخل آنرا ببیند شاید این کار کوچکی باشد اما سبب اعتماد مردم می‌شود.
ویژه روز
عکس روز
خبر های روز