سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

گوگل در آینده چطور رفتار خواهد کرد؟

روزنو :

امروز مفتخریم که با مهندس تقی مولویکارشناس سئو و بازاریابی اینترنتی پشت میز مصاحبه نشسته ایم تا از نظرات ایشان در زمینه سئو و تجارت الکترونیک مطلع شویم. مهندس تقی مولویکارشناس ارشد تجرات الکترونیک و نیز از پیشگامان سئو ،آنالیزهای تحلیلی خود را در زمینه الگوریتم های گوگل به طور مرتب در کنفرانس ها و ژورنال های داخلی وخارجی منتشر می نماید.

پیش بینی شما در خصوص رفتار گوگل در آینده چیست؟

بهترین منبع درآمدی گوگل می تواند تبلیغ محصولات و نیز افزایش درصد استفاده از موتور جستجو باشد. براساس آنالیز و آمار شخص بنده ، 60 درصد ورودی سایت ها به واسط موتور جستجو بوده است.عملکرد الگوریتم های پاندا ، پنگوئن ، مرغ مگس خوار ، موبایل فرندلی و غیره به طور مرتب در حال به روز رسانی می باشد.

الگوریتم های گوگل هر یک با اثرگذاری متفاوتی از متریک هایی که در خود دارند موجب رنک گیری سایت ها می شوند. الگوریتم پاندا بر کیفیت محتوای سایت تمرکز می نماید و در پارامترهای خود مورد لحاظ قرار می دهد. الگورتیم پنگوئن گوگل در اهمیت لینک خارجی و کیفیت آن تمرکز می نماید بطوریکه به واسط بک لینک ها اعتبار را به سایت ها می دهد. افزایش تعداد کاربران موبایل منجر به این شده است که گوگل موبایل فرندلی بودن را به عنوان متریکی در الگوریتم های خود شناسایی نماید.

نظر شما در خصوص روند الگوریتم های گوگل چیست؟

گوگل همواره نیاز و خواسته کاربر را در ارحجیت قرار می دهد این بدان معناست که گوگل همواره الگوریتم های خود را در جهت نمایش لیست بهترین سایت ها تنظیم می نماید.طبق تجربیاتی که در زمینه سئو کسب نموده ام می گویم که تمرکز نمودن تنها بر روی یک الگوریتم گوگل نتیجه موثر را نشان نخواهد داد زیرا که هر الگوریتم گوگل اثر و نتیجه خود را در رنکینگ خواهد داشت. پس سایتی که تنها به تولید محتوا می پردازد و یا سایتی که تنها به ایجاد بک لینک و خرید بک لینک می پردازد نمی تواند نتیجه مطلوب خود را بگیرد.

به نظر شما اثر کدام الگوریتم گوگل بیشتر است؟

همون طور که گفتم نمیتوان اثرگذاری هیچکدام از الگویتم های گوگل را نادیده گرفت اما اگر بخواهیم به مقایسه اثرگذاری الگوریتم ها بپردازیم باید گفت که اثر الگوریتم پنگوئن گوگل که اعتبار را به سایت می بخشد بیشتر از الگوریتم پاندا و یا موبایل فرندلی می باشد. در سئو همواره گفته میشه که محتوا قلب سئو است. این گفته صحیح می باشد اما زمانی این محتوا تولید ارزش برای سایت شما می نماید که در شبکه های اجتماعی ، فروم ها و دیگر محیط ها انتشار یابد. در واقع انتشارلینک محتوا تاثیر محتوای شما را می افزاید و رنکینگ آن را براساس جستجو آن بالا می برد.

آینده الگوریتم گوگل به کجا می رود؟

آینده الگوریتم گوگل به سمت کاربر پسند بودن و یا همان بازاریابی محتوا می رود. در این معنا که تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن به صورت لینک تاثیر بسیاری را در سئو شما خواهد داشت زیرا که هر محتوا به معنای فرصتی برای نمایش در موتور جستجو خواهد بود. مفهوم برندسازی نیز در کنار بازاریابی محتوا به خود شکل می گیرد که گامی پس از سئو و آینده سئو می باشد.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز