سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۹۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵

اوباما درباره لفاظی‌های نامزدهای انتخاباتی هشدار داد

روزنو : رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از عملکرد نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور از خبرنگاران خواست تا سوال‌های سخت‌‌تر و عمیق‌تری از آنها بپرسند.

به گزارش روز نو، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در سخنانی درباره لحن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، انتقادها را متوجه روزنامه‌نگارانی کرد که بودجه‌های اتاق‌خبر را محدود می‌کنند و کار خود را در حد ریتوییت کردن و لایک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی پایین می‌آورند.

بنابر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وی در جریان مراسمی به منظور اعطای جایزه بهترین گزارش سیاسی در دانشگاه «سیراکیوز»، از خبرنگاران خواست تا پرسش‌های دشوارتری از نامزدهای انتخابات بپرسند.

وی به شدت از لفاظی‌های رقبا، خشونت و شعارهای غیرواقعی آنها در مبارزات انتخاباتی ابراز نگرانی کرد؛ موضوعی که همچنان تداوم دارد و نمونه آن اظهارات «دونالد‌ ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من در جریان سفر در نقاط مختلف جهان با یک سوال مواجه می‌شوم و آن این است که سران کشورها از من می پرسند که در آمریکا چه خبر است؟» وی همچنین گفت که جهان از اینکه آمریکا نتواند اقدام موثری داشته باشد، نگران است.

اوباما افزود: «این (نگرانی و هشدار) به این دلیل نیست که مردم جهان سیاستمداران دیوانه ندیده‌اند بلکه به این دلیل است که می‌دانند آمریکا جایی نیست که بتوان سیاستمداران کاملا دیوانه را تحمل کرد. وقتی مقامات انتخاب شده ما و رقابت‌های انتخاباتی‌مان نتوانند دلیل بیاورند و تحلیل کنند و روشن نشود که چه چیز درست و چه چیز غلط است، در این صورت غیرممکن است که بتوانیم برای نسل آینده درست تصمیم‌ بگیریم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که رویکرد رسانه‌ها از زمان نخستین دور رقابت‌های انتخاباتی وی در سال ۲۰۰۸ تغییر پیدا کرده است. در آن زمان اگر فردی حرفی می‌زد و زمانی دیگر حرفی کاملا متضاد با آن را می‌گفت باید تاوانش را هم می‌داد.

رئیس‌جمهور آمریکا رسانه‌های را در دوران تلفن‌های هوشمند به اقدامات عمیق‌تر فراخواند.
ویژه روز
عکس روز
خبر های روز