سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۲۶۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

مشارکت ورزشکاران در حماسه حضور

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر از ساعت 8 صبح 29 اردیبهشت ماه آغاز شد و جامعه ورزش با حضور پر شور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر همانند اقشار مختلف مردم حماسه دیگری خلق کردند.
روزنو :

دیروز با وجود حضور تیم‌های ورزشی در خارج از کشور، جامعه ورزش در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند. کاروان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و اعضای تیم ملی والیبال کشورمان نیز با حضور در پای صندوق رأی سیار  به رئیس جمهوری منتخب خود رأی دادند. سفارت ایران درجمهوری آذربایجان هم‌زمان با برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی شاهد حضور ایرانیان زیادی بود به نحوی که صف چندصدمتری تا ساختمان ورودی حوزه کسب رأی، خبرنگاران و عکاس‌های خارجی را به محل سفارت کشانده بود.ورزشکاران حاضر در باکو بعد از افتخارآفرینی در این رقابت‌ها و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورمان با حضور در سفارت ایران در باکو، پای صندوق‌های رأی رفته و آرای خود را به داخل صندوق انداختند. همچنین رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در کنسولگری ایران در آذربایجان، رأی خود را به صندوق انداخت. کیومرث هاشمی در حاشیه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران گفت: بسیار خوشحالم که مردم ایران اینقدر گسترده  و با شور و حرارت در انتخابات و تعیین سرنوشت خود و کشورشان شرکت می‌کنند. وی ادامه داد: ورزشکاران ایرانی نیز همیشه در صحنه‌های حساس حضور داشته‌اند و دیروز (جمعه) نیز به پای صندوق‌های رأی آمدند و حماسه دیگری رقم زدند.علاوه بر این اعضای تیم ملی ووشو ایران نیز به دلیل حضور در بازی‌های اسلامی در باکو به سفارت ایران در این کشور رفتند و رأی خود را به صندوق اخذ رأی انداختند. رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، اعضای کادر فنی و ورزشکاران رشته دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران، بازیکنان تیم ملی بوکس و همراهان کاروان کشورمان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی صبح دیروز با حضور در سفارت ایران در باکو، آرای خود را برای انتخاب رئیس جمهوری به صندوق انداختند.

محسن مهرعلیزاده، رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی درحاشیه این برنامه گفت: «با حضور پرشور ایرانیان ساکن جمهوری آذربایجان، مردم کشور قصد دارند آینده پرشکوه کشورمان را تداوم ببخشند و این حضور چشمگیر، نمادی از همین اهتمام است.» بهرام افشارزاده، مشاور اجرایی فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای نیز با تجلیل ازاستقبال مردم از حضور پای صندوق‌های رأی افزود: «مردم ایران یک بار دیگر علاقه‌ شان به کشور و نظام را نشان دادند. حضورچندین ساعته در صف رأی نشان داد که مردم خوب کشورمان درهر نقطه جهان، ایمان قلبی‌شان به همبستگی ملی را از دست نمی‌دهند.»

رأی والیبالی‌ها در لهستان
تیم ملی والیبال کشورمان که خود را برای حضوری شایسته در لیگ جهانی ۲۰۱۷ آماده می‌کند، هم اکنون در آخرین مرحله اردوی برون مرزی خود در شهر کاتوویچ (کاتوویتسه) در لهستان به سر می‌برد. با هماهنگی امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال کشور با مهماندوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در ورشو لهستان که از پیش انجام شده بود، صبح دیروز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه صندوق سیار دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در لهستان، در هتل پارک شهر کاتوویچ به همراه نمایندگان سفارت و انتخابات مستقر شد و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان با حضور در پای صندوق رأی، به رئیس جمهوری منتخب خود رأی دادند. نکته جالب توجه حضور برخی از ایرانیان مقیم لهستان درهتل پارک بود که آنها هم در کنار ملی‌پوشان به رئیس جمهوری منتخب خود رأی دادند و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. با توجه به نبود تیم ایران در کشور، همه نفرات با پاسپورت اقدام به رأی دادن کردند.

ملی پوشان فوتسال در تایلند رأی دادند
تیم ملی فوتسال زیر 20 سال ایران جهت شرکت در اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند بسر می‌برد و صبح دیروز(جمعه) در سومین بازی مرحله گروهی به مصاف چین رفت. اعضای کادر فنی و ملی‌پوشان فوتسال ایران بعد از پیروزی مقابل چین در‌ سفارت ایران در بانکوک حاضر شده و آرای خود را داخل صندوق رأی انداختند. 

 

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز