درآمد میلیاردی صداوسیما از دربی فوتبال ایران +جدول
صدا و سیما از تبلیغات بازی دربی بین پرسپولیس و استقلال رقم قابل توجهی کسب کرده است.
روزنو :
در شرایطی که طی سالهای اخیر دریافت حق پخش تلویزیونی برای باشگاهها با مشکل همراه بوده و صداوسیما همواره مدعی بوده که پرداخت بابت خرید حق پخش مسابقات فوتبال توجیه اقتصادی ندارد، حالا مشخص شد که صداوسیما تنها از یک مسابقه دربی میان پرسپولیس و استقلال که پنجشنبه گذشته برگزار شد، بیش از ۱۶ میلیارد تومان درآمد داشته است.
طبق سندی که منتشر شده سازمان صدا و سیما از طریق تبلیغات قبل از بازی، بعد از بازی، حین بازی، زیرنویس و غیره درآمدی بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان داشت که جالب توجه است. بر اساس این سند تعرفه تبلیغ در تلویزیون پیش از مسابقه ۶۹ میلیون تومان در هر ثانیه و بین دو نیمه ۱۳۹ میلیون تومان در هر ثانیه بوده است.
این در حالی است که هر گاه باشگاههای لیگ برتری برای دریافت حق پخش مذاکره کردهاند با مخالفت صدا و سیما روبرو شدهاند و به حق مسلم خود نرسیدهاند. نشستهای فدراسیون هم در این رابطه تاثیری نداشته است.