سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۴۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

عکاظ: رئیس جمهور عراق به موضع تحریم کنندگان قطر تمایل دارد/ مخالفت صالح با حضور قطر در ائتلاف ایران، عراق و سوریه

روزنامه سعودی «عکاظ» روز شنبه مدعی شد: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در سفر دوره ای هفته گذشته به کشورهای کویت، امارات، عربستان و اردن، از سفر به قطر پرهیز کرد که نشانه واضحی نسبت به نادیده گرفتن این کشور است.
روزنو :  روزنامه سعودی «عکاظ» روز شنبه مدعی شد: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در سفر دوره ای هفته گذشته به کشورهای کویت، امارات، عربستان و اردن، از سفر به قطر پرهیز کرد که نشانه واضحی نسبت به نادیده گرفتن این کشور است.
 
به گزارش روز نو ، این روزنامه به نقل از منابعی که از آنها به منابع عراقی آگاه تعبیر کرده، مدعی شد: برهم صالح در سفر اخیر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر به بغداد، به وی ابلاغ کرده است که اکنون زمان مناسبی برای سفر به قطر نیست.
 
روزنامه مذکور به نقل از منابع خود آورده است: رئیس جمهور عراق به دلیل مواضع کشورهای چهارگانه که قطر را تحریم کرده اند، ترجیح داده است به قطر سفر نکند.
 
به ادعای روزنامه سعودی، صالح  نظر به حمایت قطر از شبه نظامیان فرقه گرا در منطقه، به موضع چهارکشور تحریم کننده قطر تمایل دارد اما به صورت مستقیم در این باره سخن نگفته است.
 
عکاظ در ادامه به نقل از همین منابع مدعی شده است که وزیر خارجه قطر به هدف خروج این کشور از انزوا، از عراق خواسته است در ائتلاف متشکل از عراق، ایران و نظام سوریه سهیم باشد اما صالح این موضوع را رد کرده است.
 
عکاظ در پایان ادعا کرده است که سفر صالح به برخی از کشورهای منظقه به استثنای قطر، مخالفت وی با تلاش های قطر برای ایجاد محورهای جدید در این کشور و صف بندی های منطقه ای را نشان می دهد.


شفقنا
ویژه روز
عکس روز
خبر های روز