سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۱۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
مهدی شیخ در گفت‌وگو روزنو مطرح کرد؛

جشنواره فیلم فجر بدون حضور هنرمندان محبوب توفیقی نخواهد داشت/هرگاه خودمان کار را رها کردیم و به امید آینده بهتر نشستیم، ضرر کردیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:جشنواره فیلم فجر متعلق به هنرمندان است و این خود بستری برای بیان عقاید و نظرات آن‌ها در قالب آثارشان است.
روزنو :

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:جشنواره فیلم فجر متعلق به هنرمندان است و این خود بستری برای بیان عقاید و نظرات آن‌ها در قالب آثارشان است.


مهدی شیخ در گفت‌وگو با سایت روزنو با تاکید بر مشارکت حداکثری هنرمندان در جشنواره فیلم فجر، گفت: جشنواره فیلم فجر برجسته‌ترین همایش سینمایی کشور است که سابقه‌ای در حدود عمر انقلاب اسلامی ایران دارد؛ جشنواره‌ای که بدون اغراق می‌توان گفت همیشه مورد حمایت پرشور مردم قرار گرفته است.


وی افزود: بنده به‌عنوان یک فعال حوزه فرهنگی نیک می‌دانم که کار در سینما سخت و همراه با پیچیدگی است. حقیقتاً افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند را باید حمایت کرد، زیرا وضعیت نامناسب اقتصادی سال‌های اخیر کشور کار در این بخش هنری را سخت‌تر از همیشه کرده است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر متعلق به هنرمندان است و این خود بستری برای بیان عقاید و نظرات آن‌ها در قالب آثارشان است.


این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه عنوان کرد: مدتی است که برخی هنرمندان حرف از تحریم جشنواره به میان آوردند که لازم است از این عزیزان سخت‌کوش که خاطرات خوبی از آن‌ها به یاد داریم بگویم که اعتراض جنبه‌هایی بهتر از تحریم این برنامه هم دارد. این افراد، محبوب بسیاری از جامعه هستند و کاش مردم را از دیدن آثار فاخر خود محروم نکنند. به اعتقاد من، بدون حضور هنرمندان محبوب، جشنواره آن توفیق لازم را نخواهد داشت.


وی یادآور شد: به‌عنوان فردی که در کمیسیون فرهنگی مجلس مشغول به فعالیت هستم تا حد قابل ملاحظه‌ای از نگرانی و دلخوری اهالی هنر باخبر هستم و تا جایی که کاری از دستمان برآمده انجام دادیم، ولی باید بپذیریم که بهترین افراد برای اصلاح امور خود ما هستیم.


شیخ با اشاره به نقش پررنگ هنرمندان در جامعه گفت: نگاه بسیاری از افراد جامعه به رفتار و عمل هنرمندان و مخصوصاً هنرمندان باسابقه است و از این‌رو بار سنگینی به دوش این عزیزان است، زیرا خواه یا ناخواه آن‌ها تبدیل به الگوی افراد زیادی شده‌اند و امیدوارم علیرغم تمام سختی‌ها در این مسیر، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند تا در نهایت اتفاقات خوبی برای آینده ایران بیفتد.


عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هرگاه خودمان کار را رها کردیم و به امید آینده بهتر نشستیم، ضرر کردیم. برای داشتن ایرانی آباد، همه به اندازه یک شهروند مسئولیت‌هایی به دوش داریم که ان‌شاالله خداوند توفیق دهد که بتوانیم با رعایت اصول اخلاق در این راه موفق باشیم.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز