سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۱۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

گزارش دیپلمات های اسرائیلی مامور به وین؛ "احیای برجام" قطعی است!

تصمیم غیرمعمول اعزام هیئت اسرائیلی به وین باتوجه به اضطرار فزاینده میان مذاکره کنندگان که به منظورحصول توافق بر سر احیای قرارداد هسته ای ۲۰۱۵ با تهران در وین گرد آمده اند، اتخاذ شده است.
روزنو :

گزارش دیپلمات های اسرائیلی مامور به وین؛

روز نو :هیئت اسرائیلی که در رأس آن جاشوا زارکا معاون مدیرکل امور استراتژیک وزارت خارجه قرار دارد، روز سه شنبه هفته گذشته با میخائیل اولیانف سفیر روسیه، نمایندهٔ کرملین در مذاکرات وین ملاقات کرد.اولیانف روز سه شنبه نوشت که با همکاران اسرائیلی که از پایتخت آمده بودند در خصوص موضوعات مربوط به آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) گفتگو کرده است. زارکا نیز در توئیتی نوشت ملاقات با اولیانف صادقانه و بااهمیت بوده است.

 هیئت اسرائیلی که در رأس آن جاشوا زارکا معاون مدیرکل امور استراتژیک وزارت خارجه قرار دارد، روز سه شنبه هفته گذشته با میخائیل اولیانف سفیر روسیه، نمایندهٔ کرملین در مذاکرات وین ملاقات کرد.

هاآرتص در مورد سفر اخیر دیپلمات های صهیونیست به وین برای رایزنی در مورد عدم احیای برجام نوشت: اولیانف روز سه شنبه نوشت که با همکاران اسرائیلی که از پایتخت آمده بودند در خصوص موضوعات مربوط به آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) گفتگو کرده است. زارکا نیز در توئیتی نوشت ملاقات با اولیانف صادقانه و بااهمیت بوده است.

هیئت اسرائیلی اول هفتهٔ گذشته وارد وین شد. دیپلمات ها روز دوشنبه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاقات کردند. بنا به گزارش روزنامهٔ معارف که به زبان عبری منتشر می شود، این هیئت با مقامات ایالات متحده نیز دیدار داشتند.

اسرائیل در مذاکرات وین شرکت ندارد و گفته است که فارغ از نتایج مذاکرات، حق اقدام علیه برنامهٔ هسته ای ایران را هر طور صلاح بداند برای خود محفوظ می داند. از آنجا که دولت با بازگشت به قرارداد ۲۰۱۵ که دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت در ۲۰۱۸ ایالات متحده را از آن خارج نمود، رسما مخالف است، همچنین در پی آن بوده است تا با نفوذ بر مذاکرات، مقررات شدیدتری در مهار تهران بکار رود و تنظمیات امنیتی قوی تری معین شود.

تصمیم غیرمعمول اعزام هیئت اسرائیلی به وین باتوجه به اضطرار فزاینده میان مذاکره کنندگان که به منظورحصول توافق بر سر احیای قرارداد هسته ای ۲۰۱۵ با تهران در وین گرد آمده اند، اتخاذ شده است.

حضور هیئت اسرائیلی هنگامی که گفتگوها به نقطهٔ حساس رسیده اعتراض ایران را هم به دنبال داشت، با این حال گویا این سفر چندان موفق آمیز نبوده چرا که برخی منابع مطلع به نقل از همین دیپلمات ها معتقدند که احیای برجام قطعی خواهد بود.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز