سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۱۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

پاسخ نهایی آمریکا به آخرین خواسته ایران در "مذاکرات وین" چه خواهد بود؟!

آمریا چاره ای ندارد جز اینکه به این خواست ایران تن دهد و در حال حاضر هم به نظر به دنبال راهی برای انجام این کار آن هم با کمترین هزینه سیاسی در داخل است.
روزنو :

پاسخ نهایی آمریکا به آخرین خواسته ایران در

روز نو :درخواست تهران برای لغو قرارگیری سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی خارجی و امتناع آمریکا از انجام آن، مذاکرات یکساله بر سر احیای توافق هسته ای ایران را بدون هیچ دستاورد جدیدی متوقف کرده است. از زمانی که مذاکرات در وین در ماه گذشته متوقف شد، طرف اروپایی در جستجوی بیهوده راهی برای باز کردن این گره میان تهران و واشنگتن در رفت و آمد بودند. به گفته یک مقام آمریکایی آگاه که خواست نامش فاش نشود، "در این مرحله، هیچ چیز قابل قبولی برای طرفین پیشنهاد نشده است".

 واشنگتن پست در مورد علت وقفه در مذاکرات وین نوشت: از زمانی که مذاکرات در وین در ماه گذشته متوقف شد، طرف اروپایی در جستجوی بیهوده راهی برای باز کردن این گره میان تهران و واشنگتن در رفت و آمد بودند. به گفته یک مقام آمریکایی آگاه که خواست نامش فاش نشود، "در این مرحله، هیچ چیز قابل قبولی برای طرفین پیشنهاد نشده است".

پاسخ نهایی آمریکا به آخرین خواسته ایران دراین مقام گفت پاسخ به این پرسش که در آیا در نهایت ایالات متحده به هر طریقی تسلیم خواهد شد به رئیس جمهور بایدن بستگی دارد و رئیس جمهور فعلا تصمیمی نگرفته است. از نظر سیاسی، ما می دانیم که برداشتن این گام بسیار دشوار است.

هرگونه اقدامی از سوی دولت آمریکا برای حذف نام سپاه از لیست گروه های تروریستی به دلیل گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر احتمال هدف قرار دادن پمپئو و دیگر مقامات سابق آمریکایی که تهران آنها را مسئول حمله پهپادی سال 2020 برای قتل سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می داند، پیچیده خواهد شد.

تریتا پارسی، کارشناس امور ایران و معاون اجرایی موسسه کوئینسی روز پنجشنبه نوشت: شکست در احیای توافق هسته ای به احتمال زیاد به تشدید غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل تنش ها به اضافه افزایش سرسام آور قیمت نفت و گاز منجر خواهد شد.

آمریا چاره ای ندارد جز اینکه به این خواست ایران تن دهد و در حال حاضر هم به نظر به دنبال راهی برای انجام این کار آن هم با کمترین هزینه سیاسی در داخل است.

منبع: تسنیم
ویژه روز
عکس روز
خبر های روز