سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۵۳۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱

برجام یا باشگاه تحریمی ها؟

دقیقا در زمانی که برجام به توافق نزدیک شده ، زمزمه هایی از مذاکراتِ کشورهای تحریمی برای تشکیل باشگاه تحریمی ها جهت مقابله با تحریم های آمریکا به گوش میرسید.
روزنو :

برجام یا باشگاه تحریمی ها؟

 

تا اینکه کانال رسمی سفارت روسیه در تهران خبر از ملاقات آقای سفیر با تیم شورای راهبردی باشگاه تحریمی ها داد که به دیدار منوچهر متکی رفته بود.

اما متکی وزیر خارجه پیشین ایران که گویا از طرف حاکمیت مسئول یک پروژه ی بزرگ جهانی شده است یعنی ملاقات و مذاکره با سفرای کشورهای تحریمی و ساخت بزرگترین بلوک ضد آمریکایی در جهان.

اگر برجام را پروژه ی سیاست خارجی اصلاحطلبان بدانیم ، میتوانیم از باشگاه تحریمی ها بعنوان بزرگترین پروژه ی سیاست خارجی اصولگرایان نام ببریم.

برجام یا باشگاه تحریمی ها؟

پروژه ای که با تایید رییس جمهور در سند چشم انداز دولتِ سیزدهم صراحتا به آن اشاره شده و هر از چند گاهی برخی چهره ها یا نمایندگان اصولگرای مجلس از پیگیری طرح باشگاه تحریمی ها بجای برجام نام میبرند.

کدامیک به نفع مردم است؟ برجام یا باشگاه تحریمی ها؟

رفع کدورت ها و دوست شدن با کشورهایی که اقتصاد جهان را اداره میکنند میتواند اقتصاد ایران را نجات دهد یا متفق شدن با کسانی که با ایشان دشمن مشترکی داریم به نام آمریکا و تحریم؟

برجام یا باشگاه تحریمی ها؟

آیا چین به باشگاه تحریمی ها افزوده میشود؟ که در این صورت باشگاه تحریمی ها میتواند گلیم خود را از آب دربیاورد وگرنه کار برای متفقین یا همان باشگاه تحریمی ها سخت خواهد شد.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز