سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۴۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱

نابودی اقتصاد مردم با ادامه محدودیت اینستاگرام و واتس اپ

در کنار اینستاگرام، بسیاری از مردم به ویژه افرادی که دورکاری می کنند از واتس اپ بهره می بردند و حالا فیلترینگ این شبکه ضرر بسیاری را هم متوجه آنان کرده است.
روزنو :

نابودی اقتصاد مردم با ادامه محدودیت اینستاگرام و واتس اپ

روزنو :اگرچه معاون وزیر ارتباطات با بی مسئولیتی کامل و عجیبی گفت که مردم از ابتدا نباید وارد این پلتفرم ها می شدند و کسب و کار در آن راه می انداختند، اما به هر روی حاکمیت نسبت به کسب و کار مردم آن هم در شرایط اقتصادی فعلی مسئول است.بر اساس آمار بیش از ۳ میلیون ایرانی در بستر اینستاگرام فعالیت اقتصادی دارند، همان هایی که جناب رئیس جمهور در وعده های انتخاباتی اش تاکید کرد اجازه نمی دهد راه درآمدزایی شان به مخاطره بیفتد و اخیرا در گفت و گو با سی بی اس آمریکا هم این جمله را تکرار کرد.

اتفاقا خود ایشان هم از فعالان فضای اینستاگرام است و ما با وجود همه محدودیت های و بدی های این پلتفرم در همین 1 ماه اخیر نه تنها شاهد کاهش فعالیت صفحه منتسب به ایشان نبودیم که برعکس فعالیت شان تشدید هم شده بود!

بررسی‌های اعتماد آنلاین نشان می‌دهد که بیش از ۴۱۵ هزار فروشگاه ایرانی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و این شبکه اجتماعی محبوب توانسته به شکل مستقیم برای بیش از ۱ میلیون نفر و به شکل غیر مستقیم برای ۳ میلیون نفر اشتغال‌زایی کند. همچنین طبق بررسی‌ها گردش مالی سالانه این بازار در ایران حدود ۱۸ تا ۳۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده که در صورت فیلتر ماندن این شبکه اجتماعی قطعا حجم بسیاری از این گردش مالی کم خواهد شد و کسب و کارهای بسیاری متضرر می‌شوند.

در کنار اینستاگرام، بسیاری از مردم به ویژه افرادی که دورکاری می کنند از واتس اپ بهره می بردند و حالا فیلترینگ این شبکه ضرر بسیاری را هم متوجه آنان کرده است. اکنون با آرام شدن فضای کشور این انتظار می رود که شورای عالی امنیت ملی هرچه سریع تر در راستای برداشتن محدودیت ها گام بردارد و به مردم نشان دهد که بنایی برای تنگ تر کردن فضا ندارد.

 

منبع:نواندیش

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز