سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۶۱۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

دوراهی ایران بین ضربه زدن به اسرائیل یا اجتناب از جنگ تمام عیار

المانیتور در گزارشی نوشت:جمهوری اسلامی در حال ارزیابی پیامدهای بالقوه انتقام‌جویی موردانتظار خود علیه اسرائیل بوده است، زیرا گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قریب‌الوقوع بودن حمله و در عین حال محدود بودن آن در حال افزایش است.
روزنو :

دوراهی ایران بین ضربه زدن به اسرائیل یا اجتناب از جنگ تمام عیار

به گزارش روزنو، مقامات ایرانی در انتقام حمله مرگبار اوایل ماه جاری که منجر به شهادت هفت فرمانده در کنسولگری ایران در دمشق شد، با یک دوراهی مواجه بودند و میزان و شدت حمله موردانتظار خود علیه اسرائیل را ارزیابی می کردند.

تهران اما به گمانه زنی های گسترده مقامات و رسانه های غربی در مورد ماهیت و زمان پاسخ احتمالی پاسخ نداد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در چند روز گذشته مشغول تماس‌ها و پیام‌های دیپلماتیک با همتایان خود بود که تهران را به خویشتنداری دعوت می‌کردند. به گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان در گفتگو با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس، از لندن به دلیل «انفعال» و خودداری از محکومیت حمله دمشق انتقاد کرد. وزیر ایرانی گفت که چنین رویکردی تنها به "جنگ افروزی" نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو در منطقه جسارت می بخشد.

در پی تماس های مشابه با وزرای خارجه آلمان و استرالیا در روز پنجشنبه، امیرعبداللهیان در توییتر X (توئیتر سابق) اعلام کرد که «دفاع مشروع با هدف مجازات متجاوز ضروری است». وی درباره نوع انتقام‌جویی احتمالی ایران توضیحی نداد، اما گفت که بازگرداندن ثبات به خاورمیانه به مهار رهبران جنگ‌طلب رژیم صهیونیستی و پایان دادن دائمی به جنایات جنگی این رژیم بستگی دارد. در نوار غزه و کرانه باختری مرتکب می شود.»

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز