سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۲۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

زاکانی: در گذشته، دستورالعمل کردند تا تهران گران شود تا مردم از پایتخت بروند و آلودگی هوا حل شود

زاکانی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در گران کردن زندگی در پایتخت اضافه کرد: گذشته یک فکری در تهران بود که تهران گران شود تا مردم از تهران بروند تا آلودگی و مشکلات حل شود و دستورالعمل کردند! اما مردم به حاشیه رفتند و در سختی قرار گرفتند.کل کشور نیز با تهران هماهنگ شده و گران شد! کار ما این بود که گره مشکل مردم را باز کنیم.
روزنو :

 

زاکانی: در گذشته، دستورالعمل کردند تا تهران گران شود تا مردم از پایتخت بروند و آلودگی هوا حل شود

 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت شهید رئیسی ثابت کرد که ۳ سال برابر نه، بلکه بزرگتر از ۸ سال است.

علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه (۲۴ خردادماه) در برنامه "با مردم" ضمن اشاره به شهادت رئیسی رئیس جمهور، اظهار کرد: شهادت ایشان را تسلیت عرض می‌کنم که حادثه بسیار تلخ و جانسوزی بود. ما در آستانه مردم‌ساری دینی در پای صندوق‌ها هستیم. شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و دولت شهید رئیسی یک مختصاتی داشت که حفظ این مختصات یک امر ضروری است ما از بعد از اصلاح قانون اساسی شرایطی که داشتیم یک شرایط متوازنی نبود.

زاکانی ادامه داد: شهید رئیسی در مسیر ساختن ایرانی آباد از هیچ چیز دریغ نکرد. رئیسی منت می‌کشید تا به مردم خدمت کند و در سفر‌ها محروم‌ترین نقاط را انتخاب می‌کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئولان جدای از مردم اگر زندگی کنند نتیجه این میشود که در خلا تصمیم گیری می‌کنند و با واقعیت‌های جامعه آشنا نمی‌شوند نسبت رئیسی با سایر قوا دوستی بود و کسی از شهید رئیسی اختلاف ندید. 

وی اضافه کرد: همه به رئیس جمهور شهید اعتماد کردند و وی را حامی خود می‌دیدند. مشایعت و حضور بی نظیر سران کشور‌های خارجی و اظهار محبت و هم دردی آن‌ها و همچنین در سازمان ملل و جهان نشان دهنده جایگاه ویژه شهید بود.

 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر شرایط ایام گذشته رو با کنونی مقایسه کنیم وضع ذخایر و شرایط را بررسی کنیم مشخص می‌شود که بهبود یافته است. ما باید تلاش کنیم مسیر را تکمیل کنیم و ابعاد تحول و پیشرفت را برمبنای عمل توسعه بدهیم تا ظرفیت‌های کشور به بهترین نحو در مسیر رشد کشور قرار بگیرد و گره از مشکالت مردم بردارد.

زاکانی اضافه کرد: شهید رئیسی برای خود خادمی و نوکری را انتخاب کرد و در مسیر ساختن ایرانی آباد و پیشرفته از هیچ چیزی دریغ نکرد؛ او منت می‌کشید که برای مردم نوکری کند. می‌شود مثل سال‌های پیش از دولت شهید رئیسی توی اتاق نشست و کشور را اداره نمود، اما اگر مسئولین جدای از مردم زندگی کنند واقعیت‌های جامعه را درک نمی‌کنند. دولت شهید رئیسی ثابت کرد که ۳ سال برابر نه، بلکه بزرگتر از ۸ سال است.

وی با اشاره به اینکه ایده‌ها و برنامه‌های کاندیدا‌ها باید با گذشته شهید رئیسی سازگار باشد، افزود: امروز در معیشت مردم و زندگی مردم گره وجود دارد و باید دید کاندیدا‌ها چگونه برطرف می‌کنند؟ امروز ظرفیت‌های آبادانی کشور چگونه در جهت آبادانی به کار گرفته خواهد شد؟

زاکانی تصریح کرد: با اجرای ۷ سر اژد‌ها چه خواهیم کرد؟ رهبری در سال ۸۰ فرمودند که اگر کسی با فساد اقتصادی برخورد کند فریاد‌ها بلند خواهد شد. باید برخورد قاطع صورت بگیرد؛ لذا به اعتقاد بنده یک راه فعال و تلاش مضاعفی را نسبت به گذشته در جهت دولت و در جهت حفظ دستاورد‌های دولت رئیسی برداریم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم بعد از انتخابات نیز باید محور باشند و در بٌعد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اثرگذار باشند. فرهنگ برای ما اولویت قطعی است، اما امروز اقتصاد فوریت دارد و باید مشکلات کشور را حل کرد. یعنی اگر مشکل اقتصادی را حل کنید رشد دانش به ما این امکان می‌دهد که تا ۷۰ درصد در کنار سرمایه رشد را درکنار اقتصاد تجربه کنیم. توجه به ابعاد موجود جامعه اهمیت زیادی دارد. ما تجارب زیادی داریم. برای اینکه بروکراسی و دیوان سالاری کشور را بشکنیم و با رجوع به قانون اساسی باید حکومت ملی و محلی شکل بدهیم و شهرداری‌ها وشورا‌ها را در بستر دولت درنظر بگیریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در ۳ سال گذشته در کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدیریت شهری تهران ادامه داد: در گذشته نزدیک به ۸۰۰ الی ۹۰۰ معتاد متجاهر در دره فرحزاد بود که با همکاری بین مدیریت شهری و دولت رئیسی امروز اینجا به فضای خوبی تبدیل شده است که تفرجگاه بسیار زیبایی است.

زاکانی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در گران کردن زندگی در پایتخت اضافه کرد: گذشته یک فکری در تهران بود که تهران گران شود تا مردم از تهران بروند تا آلودگی و مشکلات حل شود و دستورالعمل کردند! اما مردم به حاشیه رفتند و در سختی قرار گرفتند. کل کشور نیز با تهران هماهنگ شده و گران شد! کار ما این بود که گره مشکل مردم را باز کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ۵۰ درصد سبد خانوار مربوط به مسکن است و داشتن مسکن آرزو شده است و کار بزرگی طی دو سال گذشته در شهرداری تهران انجام دادیم و در حوزه پرداخت دیون بانکی اقداماتی خوبی صورت گرفته است به طوری که بانک ادعا می‌کردند که ۱۷۰ همت طلب دارند ما بررسی کردیم و د ۱۴۰۱، ۱۰ هزار میلیارد تومان پول پرداخت کردیم و درسال ۱۴۰۲ از این ۱۷۰ همت ۸۹ همت کاهش پیدا کرد.

 
عکس روز
خبر های روز