سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۴۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

جزئیات انفجار معدن در طبس از زبان استاندار/ افزایش کشته‌ها به ۳۰ نفر + فیلم

خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت حادثه انفجار طبس را تشریح کرد.
روزنو :
 

 جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۱ مهر در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر بیان کرد: ما شاهد استقرار عضو ستاد مدیریت بحران و حضور مدیران استانی در محل حادثه بوده‌ایم و هر آنچه که برای امداد رسانی از جمله لوازم مورد نیاز جهت امدادرسانی که نیاز بود، مهیا شده است.

وی افزود: برای امدادرسانی که یک فرایند تخصصی است از گروه امداد و نجات اس اچ دی کمک گرفته و تاکنون در جهت امدادرسانی خوب عمل کرده‌اند. طبس یک منطقه زغالی است و معدنی که انفجار در آن صورت گرفته است، زیر نظر شرکت «معدن جو» است.

قناعت ادامه داد: این حادثه در بلوک بی و سی اتفاق افتاده است و بیشتر آن در بلوک سی بوده است که فاصله این ۲ بلوک حدود دو کیلومتر است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در معادن طبس به صورت تونل کار شده است که در این تونل‌ها گاز متان وجود داشته و هر کسی نمی‌تواند این گازها را تخلیه کند، بنابراین ابتدا گروه‌های امدادی متخصص جهت تخلیه گاز اقدام کرده و پس از تخلیه گاز، امداد رسانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر بلوک بی گاز تخلیه شده و امدادرسانی آن تمام شده که تعداد فوتی‌ها ۳۰ نفر و مصدومان آن ۱۷ نفر بوده است و مصدومان را به بیمارستان شهید مصطفی خمینی واقع در طبس انتقال داده شده‌اند.

قناعت ادامه داد: بلوک سی تراکم گاز متان زیاد است و در حال تخلیه گاز جهت امدادرسانی به مصدومان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین وزیر کشور ، وزیر سمت و معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور در مسیر فرودگاه جهت حضور در محل حادثه هستند.

وی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران با ریاست وزیر کشور پس از امدادرسانی برگزار می‌شود که در این جلسه وزیران سمت، کار و رفاه اجتماعی به همراه مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

 
 
 
عکس روز
خبر های روز