سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۴۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

دردسر بزرگ فسخ یکطرفه با پرسپولیس برای بیرانوند

دردسر بزرگ فسخ یکطرفه با پرسپولیس برای بیرانوند
الکسیس گندوز که با درخشش در پرسپولیس توانسته در فهرست اصلی تیم ملی الجزایر هم جای گیرد، با نمایش‌های درخشان خود یاد و خاطره علیرضا بیرانوند در خط دروازه پرسپولیس را به‌ دست فراموشی سپرده و توانسته جای خالی او را به‌خوبی پر کند.
روزنو :

‌خروج علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و حضورش در تراکتور، یکی از نقل‌وانتقالات خبرساز تابستان فوتبال ایران بود. بیرانوند که به واسطه درخشش در پرسپولیس و کسب جام‌های متعدد، تبدیل به دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران شده بود، در اقدامی غافلگیرکننده، قراردادش را به صورت یک‌طرفه با پرسپولیس فسخ کرد تا با قراردادی که به لحاظ مالی ارزش بیشتری برایش داشت، پیراهن تراکتور را به تن کند.

 

پس از خروج علیرضا بیرانوند از پرسپولیس تا به همین الان، مباحث حقوقی درباره فسخ قرارداد او وجود دارد. پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که بیرانوند بدون دلیل قراردادش را فسخ کرده و باید جریمه بپردازد. این درحالی است که وکلای بیرانوند و شخص خودش مدعی هستند همه‌چیز قانونی است و خطری آنها را تهدید نمی‌کند. این مورد تبدیل به چالشی برای کمیته قضائی فدراسیون فوتبال شده تا رأی‌ عادلانه‌ای را صادر کند ولی عجیب است که زمان رسیدگی به چنین پرونده‌ای این‌قدر طولانی شده است.

 

در چنین شرایطی، بدون درنظرگرفتن رأی احتمالی این پرونده، بیرانوند به لحاظ اعتباری که نزد هواداران پرسپولیس داشت، دچار تنزل شده است. این یکی ارتباط مستقیمی با جانشین او در این باشگاه یعنی الکسیس گندوز دارد. در واقع بسیاری تصور می‌کردند با خروج بیرانوند از پرسپولیس، این باشگاه لطمه زیادی خواهد خورد ولی عملکرد گندوز تابه‌الان نشان داده که بیرانوند تا اینجا بازنده بزرگ این جدایی است. دروازه‌بان الجزایری شروع خوبی در پرسپولیس نداشت و حتی یک دقیقه هم نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد و در همان دقیقه اول حضورش در ترکیب سرخ‌ها، دروازه او در جدال هفته نخست مقابل ذوب‌آهن اصفهان باز شد تا شروع خوبی در فوتبال باشگاهی ایران نداشته باشد.

 

با وجود این، الکسیس گندوز همه تلاش خود را به کار بست تا بتواند نگاه‌ها به خود را تغییر بدهد و درصدد جبران‌ مافات بود که بازخوانی کارنامه این دروازه‌بان الجزایری نشان می‌دهد او توانسته در زمینه تغییر نگرش‌ها و دیدگاه‌ها سوی خود موفق عمل کند. الکسیس گندوز در هفته دوم لیگ برتر هم نتوانست کلین‌شیت کند و در تبریز دروازه او با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده فروریخت اما با وجود این، دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس توانست عنوان برترین بازیکن نبرد با تراکتور را از آن خود کند؛ چراکه گندوز در شبی که سرخ‌پوشان پایتخت برابر تراکتور در تبریز با تساوی یک-یک کار خود را به پایان رساندند، موفق به‌ ثبت هفت مهار شد و یک‌تنه در مقابل حملات پردامنه تراکتور ایستاد تا مانع از ثبت اولین شکست فصل پرسپولیس شود.

 

گندوز که برای ثبت اولین کلین‌شیت در فوتبال باشگاهی ایران امید زیادی داشت، سرانجام توانست به خواسته خود برسد و در نبرد هفته سوم پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان، اولین کلین‌شیت خود در لیگ برتر را به‌ثبت رساند؛ آن‌هم در حالی‌که الکسیس گندوز برای ثبت نخستین کلین‌شیت لیگ‌برتری‌اش، کار نسبتا آسانی داشت و فقط یک شوت در چارچوب او زده شد که توانست مهار کند تا بعد از دو بازی چشم‌انتظاری، سرانجام با دروازه بسته کار خود را در هفته سوم به پایان برده باشد.

 

دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس مانند اولین حضورش در ترکیب سرخ‌ها در لیگ برتر، در نخستین تجربه حضورش در ترکیب پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا، باز هم در همان شروع بازی غافلگیر شد و دروازه خود را فروریخته دید. با وجود آنکه دروازه گندوز خیلی زود در جدال با رقیب عربستانی باز شد اما نمی‌توان عملکرد درخشان این دروازه‌بان باتجربه را نادیده گرفت؛ چراکه گندوز در جریان بازی موفق به مهار چهار موقعیت مسلم گلزنی الاهلی شد که مهم‌ترین آن، مهار ضربه پنالتی ریاض محرز بود.

 

الکسیس گندوز که با درخشش در پرسپولیس توانسته در فهرست اصلی تیم ملی الجزایر هم جای گیرد، با نمایش‌های درخشان خود یاد و خاطره علیرضا بیرانوند در خط دروازه پرسپولیس را به‌ دست فراموشی سپرده و توانسته جای خالی او را به‌خوبی پر کند. گندوز بعد از ارائه یک نمایش موفق در عربستان و مهار ضربه پنالتی ریاض محرز، در بازگشت به مسابقات لیگ‌برتری موفق به‌ ثبت دومین کلین‌شیت پیاپی شد و دروازه خود را در جدال با آلومینیوم اراک بسته نگه داشت تا در آستانه دربی پایتخت، بیش از همه، هواداران پرسپولیس خیال‌شان از خط دروازه آسوده باشد.

عکس روز
خبر های روز