سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۴۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
درخواست نمایندگان ادوار مجلس از رییس جمهور:

با آمریکا مذاکره و دفتر کنسولی در تهران دایر کنید

«در اولین سفر به نیویورک بر اساس دکترین اعلام شده‌تان در هنگامه انتخابات مبنی بر وفاق ملی وتنش زدایی بین المللی که مورد پذیرش رای‌دهندگان قرار گرفت عمل نمایید، مردم انتظار دارند، از اين فرصت تاريخي و پشتوانه مردمی ورهبری بهره برداري حد اكثر ي نموده و فصل نوینی را در روابط بین المللی آغاز نمایید.
روزنو :

با آمریکا مذاکره و دفتر کنسولی در تهران دایر کنید

رییس جمهور قرار است برای شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد عازم نیویورک شود. نشست سازمان ملل فرصتی است برای گفت و گو، مذاکره، بده بستان و... بین کشورها. مجمع نمایندگان ادوار مجلس با صدور نامه سرگشاده به رییس جمهور از وی درخواست کرد با آمریکا مذاکره و دفتر خدمات کنسولی آمریکا در تهران را دایر کند. در این نامه آمده است: 


«در اولین سفر به نیویورک بر اساس دکترین اعلام شده‌تان در هنگامه انتخابات مبنی بر وفاق ملی وتنش زدایی بین المللی که مورد پذیرش رای‌دهندگان قرار گرفت عمل نمایید، مردم انتظار دارند، از اين فرصت تاريخي و پشتوانه مردمی ورهبری بهره برداري حد اكثر ي نموده و فصل نوینی را در روابط بین المللی آغاز نمایید. پس از انقلاب شکوهمند ملت ایران سعی وخطاهای فراوانی رخ داد و از آن رخداد عظیم به درستی بهره برداری نشد. ازجمله قطع رابطه با امریکا و مصر وتیرگی روابط با برخی همسایگان چالش های بزرگی در مسیر توسعه کشور واهداف متعالی انقلاب بوجود آورد. ازطرفی از ظرفیت سازمان ملل متحد که مرکز هماهنگی و تعامل کشورهای عضو در راستای حل وفصل مشکلات وگسترش روابط ورفع اختلالات واختلافات دوجانبه و چند جانبه است خرد مندانه بهره برداری نمایید، هر چند کاسبان تحریم را خوش نیاید.

همانگونه که دولت اول آقای خاتمی ایده گفت‌وگوی تمدن ها را در سازمان ملل طرح کرد ومورد استقبال کشورهای عضو‌ قرار گرفت و به تصویب رسید، جنابعالی نیز از این ایده مصوب سازمان ملل بهره برده وضمن گشودن باب مذاکره با کشورهای مهم از جمله امریکا در راستای نظریه حکمت، عزت، مصلحت، مقدمتا درباره گشایش دفتر کنسولی امریکا در ایران گفت‌وگو نمایید، تا شهروندان ایرانی، بدون سرگردانی و تحقیر وتحمیل هزینه های سنگین در سایر کشورها، بتوانند امور کنسولی را در ایران انجام دهند وخدمات دریافت نمایند.
 چنان که می‌دانید چند میلیون نخبه وسرمایه دار ومتخصص ومخترع وتاجر وصنعتگر ایرانی در امریکا زندگی می‌کنند که به شدت علاقمندند با بهبود شرایط به کشور برگردند و همین خدمات را به هموطنان ارائه نمایند . کشورهای در حال مخاصمه و حتی در حال جنگ نیز باب گفت‌وگو را نبسته واز هر فرصتی منافع ملی خود را تامین می نمایند، امری که در فرهنگ اسلامی وسیره رسول گرامی اسلام (ص) ستوده شده و بسط مکتب رحمانی اسلام را موجب گردیده است.


 مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در جهت دکترین وفاق‌ملی و رفع تنش بین المللی دولت چهاردهم و مصوبه گفت‌وگوی تمدن های سازمان ملل و سنت رسول گرامی اسلام که در آستانه ولادت آن ‌عظیم‌الشان بودیم، پیشنهاد می نماید به وعده تنش زدایی خود در این سفر عمل نموده و برگ زرین دیگری در راستای منافع ملی برداشته و جهانیان را به صلح ومدارا وگفت‌وگو‌ دعوت نمایید وخود پیشگام‌ صلح باشید . »

 

عکس روز
خبر های روز