سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
تل‌آویو مدعی ترور جانشین سید حسن نصرالله شد

ادعای ارتش اسرائیل: ترور سید هاشم صفی‌الدین موفق بود

هاشم صفی‌الدین پسرعموی مادر سید حسن نصرالله است که از دهه ۸۰ میلادی بعد از تحصیل در نجف، به همراه حسن نصرالله و برادرش عبدالله صفی‌الدین مدتی را در حوزه علمیه قم به تحصیل پرداخته است.
روزنو :

ادعای ارتش اسرائیل: ترور سید هاشم صفی‌الدین موفق بود

ارتش اسرائیل از موفقیت‌آمیز بودن ترور جانشین شید حسن نصرالله خبر داد.

به گزارش زی‌سان، «العربیه» در این زمینه گزارش داد، اسرائیل تأیید کرده است هاشم صفی‌الدین و تمامی همراهان او در پی حملات هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در شامگاه پنج‌شنبه به شهادت رسیده‌اند.

پیش از این، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده بود که براساس برآوردها، تمامی افرادی که در مقر اطلاعات حزب‌الله در زمان حمله حضور داشتند، جان خود را از دست داده‌اند. این مقر شامگاه پنج‌شنبه با ۷۳ تن بمب در حومه جنوبی بیروت هدف قرار گرفت.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که این حمله به منظور ترور هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله انجام شد. گفته می‌شود رئیس دایره اطلاعات حزب‌الله، فردی با لقب «مرتضی» نیز در زمان حمله در مقر حضور داشته است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، نیز تایید کرد که محمد رشید سکافی، فرمانده سامانه ارتباطات حزب‌الله نیز در این حمله هدف قرار گرفته است.

در این حمله، اسرائیل از ۷۳ تن بمب استفاده کرده است. 
هاشم صفی الدین کیست؟

هاشم صفی‌الدین پسرعموی مادر سید حسن نصرالله است که از دهه ۸۰ میلادی بعد از تحصیل در نجف، به همراه حسن نصرالله و برادرش عبدالله صفی‌الدین مدتی را در حوزه علمیه قم به تحصیل پرداخته است. برادرش عبدالله صفی‌الدین به عنوان نماینده حزب‌الله در ایران در تهران زندگی می‌کند. پسر صفی الدین، داماد ایرانی‌ها، و همسر دختر کوچک سردار سلیمانی، زینب است.

عکس روز
خبر های روز