سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

سورپرایز جدید تلگرام برای کاربران: هدایای دیجیتال شما به NFT تبدیل می‌شوند!

در تاریخ ۵ اکتبر، تلگرام این قابلیت جدید را معرفی کرد که به واسطه آن، کاربران می‌توانند با پیام‌های شخصی‌سازی شده و تصاویر متحرک، رویدادهای مهم را به دیگران تبریک بگویند. این هدایای دیجیتال در بخش «Gifts» پروفایل کاربران نمایش داده می‌شوند و می‌توان آنها را به ارز درون‌برنامه‌ای تلگرام، یعنی استارز (Stars)، تبدیل کرد.
روزنو :

سورپرایز جدید تلگرام برای کاربران: هدایای دیجیتال شما به NFT تبدیل می‌شوند!

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، از معرفی ویژگی جدیدی به نام هدایا (Gifts) خبر داد که به کاربران امکان تبدیل هدایای دیجیتال به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رمزارزنیوز،  در تاریخ ۵ اکتبر، تلگرام این قابلیت جدید را معرفی کرد که به واسطه آن، کاربران می‌توانند با پیام‌های شخصی‌سازی شده و تصاویر متحرک، رویدادهای مهم را به دیگران تبریک بگویند. این هدایای دیجیتال در بخش «Gifts» پروفایل کاربران نمایش داده می‌شوند و می‌توان آنها را به ارز درون‌برنامه‌ای تلگرام، یعنی استارز (Stars)، تبدیل کرد.

استارز که از تاریخ ۶ ژوئن به تلگرام اضافه شده، به کاربران اجازه می‌دهد که برای دریافت خدمات دیجیتالی، این ارز را پرداخت کرده و به این وسیله از تولیدکنندگان محتوا حمایت کنند. دوروف همچنین اعلام کرده که هدایای دیجیتال به زودی قابلیت تبدیل به ان‌اف‌تی را خواهند داشت. وی توضیح داد که برخی از این هدایای دیجیتال محدود هستند و کاربران می‌توانند آنها را به ان‌اف‌تی‌های مبتنی بر بلاک‌چین تون (TON) تبدیل کرده و سپس، در خارج از تلگرام به مزایده بگذارند یا معامله کنند.


علاوه بر تلگرام، بازی تلگرامی همستر کامبت (Hamster Kombat) نیز قرار است در ماه نوامبر از ان‌اف‌تی‌ها به عنوان دارایی‌های درون بازی استفاده کند.
با وجود حمایت تلگرام از ان‌اف‌تی‌ها، حجم فروش ماهانه این دسته از دارایی‌ها در سپتامبر با کاهشی ۸۱ درصدی نسبت به آگوست، به ۲۹۶ میلیون دلار رسید که پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. علاوه بر کاهش حجم فروش، تعداد تراکنش‌های ان‌اف‌تی‌ها نیز با افتی ۳۲ درصدی، از ۷.۳ میلیون در ماه آگوست به ۴.۹ میلیون در سپتامبر رسید.

عکس روز
خبر های روز