سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

سیر تا پیاز خودرو ایگل کرمان موتور + قیمت

در مجموع داخل این خودرو تغییراتی کرده که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و باعث جذاب تر شدنش شده است. صندلی ها نیز طرح ساده ای دارند اما با این حال ارگونومی درونشان رعایت شده و راحت هستند. فضای داخلی کابین این خودرو به نسبت قیمتی که برای آن می پردازید قابل قبول است.
روزنو :

سیر تا پیاز خودرو ایگل کرمان موتور + قیمت

کی ام سی ایگل اولین خودروی بومی کرمان موتور است که بر پایه جک جی ۴ تولید شده است

کی ام سی ایگل خودروی جدید کرمان موتور از فردا ۱۷ مهر ۱۴۰۳ برای اولین بار به فروش می‌رسد. به همین بهانه قصد داریم به معرفی کامل این خودرو بپردازیم. با روزگار خودرو همراه باشید.
مشخصات ظاهری و طراحی کی ام سی ایگل

ایگل-۶

اگر طراحی جی ۴ را به خاطر داشته باشید حتما می دانید که بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسید طوری که هرگز گزینه صد در صد خرید برای اکثر خریداران نبود. اما حالا و با گذشت مدتی، کرمان موتور دست به یک دگرگونی اساسی زده و خودرو را برای جذب مخاطب بیشتر  یک فیس لیفت کامل کرده است. این فیس لیفت روی طراحی قسمت جلو خودرو انجام شده است. جلو پنجره ساخته شده از کروم و چراغ های کشیده شده در امتداد آن جلوه زیبا و جوان پسندی را به ایگل بخشیده است. طراحی این خودرو را همان کسی به عهده گرفته که قبلا لوگوی کرمان موتور را طراحی کرده بود یعنی مهندس حسین وفایی.

کرمان موتور با عرضه ایگل یک پوست اندازی کامل کرده و دست به تغییرات بنیادی زده تا بتواند حتی ایگل تمام برقی را روانه بازار خودرو ایران کند.

ایگل-۵

به نظر می رسد دی ان ای جک J۴  و پلتفرمش با ایگل کمی  ترکیب شده باشد آنچنان که در نمای کناری خودرو تغییرات آنچنانی به مانند جلو دیده نمی شود. خطوط آیرودینامیک این خودرو هم ساده هستند. پس همچنان بزرگترین تغییر در صورت و جلوی خودرو اتفاق افتاده است. شاید بتوان گفت تنها تغییر جذاب کناری خودرو، رینگ های آلومینیومی آن است که نسبت به جی ۴ جذاب تر شده اند.ایگل-2

طراحی بخش عقب دچار تغییرات بنیادی شده است از طراحی جذاب در صندوق تا چند تکه شدن چراغ ها و گرافیک عملکرد هرکدام از آنها، در کل تزریق جذابیت به این خودرو بالای ۸۰ درصد موثر و موفق بوده است.  
مشخصات فنی KMC  ایگل

همچنان که گفتیم خون جی ۴ در رگ های ایگل جریان دارد و نیازی به تست دی ان ای نیست. بخش پیشرانه هم از این شباهت پدر پسری بی نصیب نمانده و تفاوت چندانی با جی ۴ ندارد. بال پرواز این عقاب نه چندان تیز پرواز، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان تولیدی ۱۰۴ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور است. جعبه دنده نیز یک جعبه دنده CVT  است که نیروی تولید شده این پیشرانه را به چرخ ها منتقل می کند. شایعات حاکی از عرضه این خودرو با جعبه دنده پنج سرعته دستی است.

 

شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳.۵  ثانیه و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می رسد. حجم باک بنزین ۴۵ لیتری و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.
طراحی داخلی کابین و امکانات KMC  ایگل

ایگل-4

در این قسمت هم بار دیگر رابطه پدر پسری نمایان می شود به طوریکه بر خلاف قسمت های جلو و عقب این خودرو که تغییرات زیادی داشتند کابین این خودرو هم شبیه جک J۴  است و تغییر زیادی نکرده است. داشبورد و قسمت های آن از متریال مصنوعی درست شده اند که البته با توجه به محدوده قیمتی آن منطقی به نظر می رسد. دو رنگ شدن داخل هم به خروج از بحران یک نواختی کمک شایسته ای کرده و تا حدودی ضعف ها پوشانده است.

در مجموع داخل این خودرو تغییراتی کرده که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و باعث جذاب تر شدنش شده است. صندلی ها نیز طرح ساده ای دارند اما با این حال ارگونومی درونشان رعایت شده و راحت هستند. فضای داخلی کابین این خودرو به نسبت قیمتی که برای آن می پردازید قابل قبول است.
امکانات رفاهی ایگل

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می توان به سنسور نور ، سنسور پارک و دوربین، فرمان برقی، حالت رانندگی برقی تعویض شونده اشاره کرد. این خودرو همچنین مجهرز به کیسه هوای سرنشینان جلو، کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی است.

قیمت نهایی کی ام سی ایگل ۹۴۵ میلیون تومان اعلام شده است.

کرمان۴
سخن پایانی

این خودرو اولین قدم کرمان موتور در راه تولیدات بومی است و ممکن است با کم و کاستی هایی روبرو باشد اما به هر حال قدمیست روبه جلو و آینده دار. این خودرو در بازار ایران رقبایی نیز از جمله دنا پلاس اتوماتیک شاهین اتوماتیک و تاراV۲  دارد که باید صبر کرد و نتیجه این رقابت را از نزدیک رصد کرد.

عکس روز
خبر های روز