سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۶۵۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

ادعای بایدن در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با همتای صهیونیستی خود، علاقه «عمیق» خود به «صهیونیسم و اسرائیل» را ابراز کرد و مدعی تلاش برای آتش‌بس در غزه شد.
روزنو :

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با همتای صهیونیستی خود، علاقه «عمیق» خود به «صهیونیسم و اسرائیل» را ابراز کرد و مدعی تلاش برای آتش‌بس در غزه شد.

ادعای بایدن در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه و همزمان با فرا رسیدن سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

در طول این تماس که جزئیات آن در تارنمای کاخ‌سفید منتشر شده است، بایدن به همتای صهیونیستی خود «جنایات وحشیانه» حماس در هفتم اکتبر سال گذشته را تسلیت گفت.

اما این تماس که از سوی منابع صهیونیستی همچون «تایمز اسرائیل» به‌عنوان تماسی «نمادین» توصیف شده، به‌علت عدم گفت‌وگوی بایدن با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۵۰ روز گذشته و نشر گزارشاتی پیرامون اختلاف گسترده بین رئیس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو، جلب توجه کرده است.

تایمز اسرائیل علت عدم گفت‌وگوی نتانیاهو و بایدن را اختلاف نظر فزاینده آن‌ها درباره نحوه مدیریت جنگ غزه توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

با این وجود، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس با همتای صهیونیستی خود گفت: «من عمیقا ناراحتی و تسلیت خود را به شهروندان اسرائیل و خانواده ۱۲۰۰ قربانی بی‌گناه هفتم اکتبر که توسط گروه تروریستی حماس کشته شده‌اند را ابراز و اعلام می‌کنم که آمریکا تا زمان بازگشت اسرا به خانه‌های خود از کار نخواهد نشست.»

ابراز ناراحتی بایدن ۸۱ ساله پیرامون به هلاکت رسیدن ۱۲۰۰ صهیونیست در طول عملیات طوفان‌الاقصی درحالی است که به اذعان منابع صهیونیست بسیاری از این افراد «بی‌گناه»، جزو نظامیان رژیم صهیونیستی بودند و تعدادی توسط سربازان خود رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده‌اند.

از طرفی، سیاست دوگانه غرب، به‌خصوص دولت آمریکا پیرامون ابراز ناراحتی خود بابت صهیونیست‌ها و نادیده گرفته شدن وضعیت فلسطینی‌ها با انتقادات فزاینده رسانه‌های غربی روبرو شده است.

پیشتر، روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس‌تایمز» در مطلبی تحلیلی پیرامون سیاست دوگانه غرب درباره جنگ غزه نوشت که درحالی که بسیاری از کشورهای غربی مدعیان حقوق بشر و قوانین بین‌المللی هستند، همگی دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و اشغالگری سکوت کرده‌اند.

با وجود انتقادات فزاینده، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت‌وگوی خود با هرتزوگ مجددا تعهد آمریکا به حمایت از حق مشروع ادعایی رژیم صهیونیستی از خود را ابراز کرد و گفت: «آمریکا به حفظ امنیت یهودیان، امنیت اسرائیل، حق وجود داشتن آن و دفاع خود دربرابر حملات ایران و دیگر گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران از حمله حزب‌الله، حماس و حوثی‌های یمن متعهد باقی خواهد ماند.»

پافشاری بایدن روی حق ادعایی رژیم صهیونیستی در دفاع از خود درحالی است که «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل همواره اعلام داشته است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در مقابله با نیروهای مقاومت که در پی آزادی فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی هستند مدعی حق دفاع از خود شود.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، ۲ رئیس‌جمهور روی ادامه یافتن تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی که به «بازگشت اسرا، حفظ امنیت اسرائیل، بهبودی بحران انسانی فلسطینیان، جلوگیری از کنترل غزه توسط حماس» تأکید کردند.

از طرفی طبق مطلب منتشر شده روی تارنمای کاخ سفید، بایدن همچنین بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سال اخیر یا ۷۶ سال اخیر، در اظهاراتی خصمانه و ایران‌ستیزانه گفت: «جنایات حماس در هفتم اکتبر، یادآور تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی آن علیه اسرائیل است.»

او همچنین عشق «عمیق» خود به رژیم صهیونیستی و صهیونیسم را ابراز کرد.

همتای صهیونیستی بایدن نیز از رئیس‌جمهور آمریکا بابت کمک‌های خود به رژیم اسرائیلی قدردانی کرد.

حمایت فزاینده بایدن از رژیم صهیونیستی درحالی است که با وجود گذشت یک سال از شروع جنگ در غزه، رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از اهداف از پیش تعیین شده خود، یعنی «نابودی» حماس یا آزادی اسرای صهیونیست نزدیک نشده و جنایات رژیم اشغالگر به شهادت بیش از ۴۰ هزار فلسطینی، زخمی شدن نزدیک به ۱۰۰ هزار فلسطینی دیگر، آوارگی ۲ میلیون از جمعیت غزه و بحرانی انسانی بی‌سابقه دامن زده است.

از طرفی، رژیم صهیونیستی در زیر سایه حمایت نظامی، سیاسی و مالی آمریکا به جنگ‌افروزی‌های خود ادامه داده و هفته گذشته، تجاوز زمینی خود به لبنان را آغاز کرده است.

 

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز