سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۵۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

برهم ریخته شدن فضای پرسپولیس و پیروزی تاریخی استقلال

برهم ریخته شدن فضای پرسپولیس و پیروزی تاریخی استقلال
استقلال ۲۱ سال قبل در چنین روزی یک پیروزی بزرگ مقابل پرسپولیس کسب کرد.
روزنو :

جدال استقلال و پرسپولیس در پاییز سال ۱۳۸۲ فوق‌العاده مهم بود. پرسپولیسی‌ها چند ماه قبل از این دیدار (که در چارچوب دور رفت لیگ سوم برگزار می‌شد) علی پروین را کنار گذاشته بودند و برای جبران این خلا بزرگ، چهره‌های سرشناسی همچون علی دایی و مهرداد میناوند را در کنار بازیکنانی همچون کریم باقری، حمید استیلی و جواد کاظمیان قرار داده بودند تا تیم فوق‌العاده پرمهره‌ای را آماده کنند.

در آن طرف میدان اما امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت و جوان استقلال دست به یک خانه‌تکانی بزرگ زده و بازیکنان سرشناسی همچون هادی طباطبایی، سیروس دین‌محمدی و مهدی هاشمی‌نسب را کنار گذاشته بود تا یک مجموعه جوان را به میدان بفرستد. پرسپولیس قبل از دربی پایتخت پیروزی‌های بزرگی به دست آورده بود و اکبر غمخوار مدیرعامل وقت باشگاه در مصاحبه‌ای عجیب مدعی شد که پرسپولیس می‌تواند پیروزی بزرگ شش‌تایی‌ها را تکرار کند اما در زمین اتفاقات دیگری رخ داد.

پیروزی تاریخی استقلال

استقلال و پرسپولیس ۲۵ مهر ۱۳۸۲ به مصاف هم رفتند و برخلاف تصور گروهی از مدیران وقت قرمزپوشان، استقلالی‌ها اتفاقا نمایشی منطقی‌تر ارائه کردند و با گل‌های علی سامره و محمود فکری توانستند پرسپولیس را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهند. گل دوم استقلال که توسط فکری به ثمر رسید، یکی از زیباترین گل‌های استقلال در دربی‌ها طی ۲۵ سال اخیر تلقی می‌شود. تک‌گل پرسپولیس نیز توسط عیسی ترائوره زده شد.

برهم ریخته شدن فضای پرسپولیس

پرسپولیس در آن مسابقه علی دایی را به عنوان مهاجم همراه خود داشت اما نمایش خوب امیرحسین صادقی مدافع جوان آن زمان استقلال باعث شد تا شهریار در اواسط نیمه دوم تعویض شود! پرسپولیس بازی را باخت و پس از پایان این مسابقه بسیاری از کارشناسان وینگو بگوویچ سرمربی وقت این تیم را به واسطه تعویض علی دایی و البته انتخاب ارنج نامناسب به باد انتقاد گرفتند. در واقع حاشیه‌های پرسپولیس در لیگ سوم از شکست مقابل استقلال آغاز شد؛ شکستی که ۲۵ مهر سال ۸۲ رقم خورد.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز