سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

ارزان‌ترین خودرو‌های خارجی در ایران

قانون‌گذار این بار تعرفه‌های متفاوتی را برای واردات خودرو تعیین کرده که بسته به مصرف سوخت خودروهاست. برای مثال، تعرفه واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی، کم‌تر از خودرو‌های بنزینی معمولی است. به همین خاطر، شرکت‌های واردکننده ترغیب شده‌اند تا اکثرا خودرو‌های هیبریدی و کم‌مصرف وارد و عرضه کنند.
روزنو :

ارزان‌ترین خودرو‌های خارجی در ایران

سوزوکی بالنو، توسط راسا موتور خاورمیانه وارد می‌شود و یک هاچ‌بک جذاب از سوزوکی است؛ قیمت نهایی این خودرو ۱.۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

پس از سال‌ها ممنوعیت واردات خودرو به کشور و محدودیت بازار خودرو ایران، اکنون شرکت‌های واردکننده می‌توانند محصولات جدید روز دنیا را در ایران عرضه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، واردات خودرو به کشور، همیشه با محدودیت‌هایی همراه بوده و در دور جدید نیز این محدودیت‌ها تشدید شده‌اند. واردکننده‌ها باید خودرو‌های اقتصادی با مصرف کم به کشور وارد کنند و همچنان واردات خودرو‌های لوکس و یا با حجم موتور بالا ممنوع است. حتی برای واردات خودرو‌های اقتصادی نیز سقف قیمتی تعیین شده و محصولات برخی خودروسازان را نمی‌توان وارد کرد.

قانون‌گذار این بار تعرفه‌های متفاوتی را برای واردات خودرو تعیین کرده که بسته به مصرف سوخت خودروهاست. برای مثال، تعرفه واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی، کم‌تر از خودرو‌های بنزینی معمولی است. به همین خاطر، شرکت‌های واردکننده ترغیب شده‌اند تا اکثرا خودرو‌های هیبریدی و کم‌مصرف وارد و عرضه کنند.

از طرفی، طرح جدیدی برای واردات خودرو ویژه جانبازان و ایثارگران تعریف شده که در آن، برخی خودرو‌ها با قیمت بیش‌تر از سقف تعیین شده، می‌توانند در سامانه خودرو‌های وارداتی ویژه جانبازان عرضه شوند. با اجرای چنین طرحی، شرکت‌های واردکننده می‌توانند خودرو‌های باکیفیت‌تر و پرآپشن‌تری را به کشور وارد کنند. البته متقاضیان عادی نمی‌توانند برای خرید این خودرو‌ها اقدام کنند.

خودرو‌های وارداتی برای متقاضیان عادی، از برند‌های مختلف و با کیفیتی مانند تویوتا، چانگان، ام‌جی، نیسان، جک، سوزوکی، کیا، چری و ... هستند. قانونگذار قیمت خودرو‌های وارداتی را تعیین می‌کند و شرکت‌های واردکننده هیچ دخالتی در آن ندارند. قیمت خودرو وارداتی به موارد مختلفی مانند قیمت پایه خودرو، مبدا واردات، تعرفه واردات، تعداد خودرو وارد شده، شرکت سازنده و ... بستگی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا با ارزان‌ترین خودرو‌های وارداتی جدید در بازار ایران آشنا شویم.
زوتی DL ۵

یکی از ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین خودرو‌های وارداتی جدید در بازار، محصولی از پارس خودرو با نام زوتی DL ۵ است. این خودرو، یک کراس‌اور جمع و جور اقتصادی با خدمات پس از فروش مناسب در کشورمان است. ابتدا این محصول با قیمت حدودی یک میلیارد تومان در سامانه عرضه شد، اما اکنون قیمت نمایندگی آن ۱.۱۴۴ میلیارد تومان است.

موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو با گیربکس اقتصادی CVT هماهنگ شده و ۱۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار چرخ‌های جلویی می‌گذارد.

سطح امکانات نیز تقریبا قابل قبول است و موارد کاربردی مانند کروز کنترل، دستیار کمک رانندگی در سربالایی و سرپایینی، اتوهلد، نمایشگر مولتی مدیا، دوربین عقب، کی‌لس استارتر و ... دارد.

قیمت زوتی DL ۵ در بازار در حدود ۱.۱ میلیارد تومان بوده و یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های وارداتی در دور جدید واردات است.
کی ام سی eJ ۷

این محصول درواقع نسخه برقی کی ام سی J ۷ محسوب می‌شود که سری اول آن تحویل تاکسیرانی شهر تهران شد. این محصول، ارزان‌ترین خودرو تمام برقی بازار کشور است که قیمت نمایندگی آن ۱.۳۲۵ میلیارد تومان و قیمت آن در بازار حدود ۱.۳ میلیارد تومان است.

یک موتور برقی ۱۹۰ اسب‌بخاری با گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر و گیربکس اتوماتیک دارد، که نیرو را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. ظرفیت باتری نصب شده برای این سدان برقی نیز ۵۰.۱ کیلووات ساعت است.
چانگان CS ۳۵ پلاس

چانگان CS ۳۵ پلاس، اولین خودروی وارداتی در دور جدید بود که در سری اول سامانه وارداتی‌ها عرضه شد و سپس بعد از چند ماه به دست خریداران رسید. این خودرو یک کراس‌اور کوچک است، که در دو تیپ با امکانات متفاوت عرضه شد.

این محصول از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ بهره‌مند شده که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌دهد. گیربکس آن نیز از نوع ۷ دنده اتوماتیک دوکلاچه با حالت اسپرت است.

قیمت خودرو در نمایندگی برابر ۱.۴ و در بازار حدود ۱.۶ میلیارد تومان است.
نیسان سانی

این سدان ژاپنی توسط شرکت جهان نوین آریا وارد و عرضه شده و به دلیل سطح بسیار پایین تجهیزات، قیمت اقتصادی دارد. این محصول نسل سوم نیسان سانی محسوب می‌شود و ظاهر آن کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

یک پیشرانه ۱.۵ لیتری برای آن در نظر گرفته شده که ۱۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس آن نیز از نوع ۴ دنده اتومات با حالت O/D است. این سدان ویژگی‌هایی مانند کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور عقب، ترمز ضدقفل، ترمز عقب کاسه‌ای، دی‌لایت، فرمان برقی، نمایشگر ۶ اینچی مرکزی، دوربین عقب و ... دارد. جالب است بدانید که حتی شیشه‌های عقب این خودرو دستی هستند! قیمت نیسان سانی در نمایندگی برابر ۱.۵۵ میلیارد و در بازار آزاد حدود ۱.۷ میلیارد تومان است.
سوزوکی سیاز

پس از آزادسازی واردات خودرو، شرکت راسا موتور خاورمیانه سراغ برند سوزوکی رفت. سیاز، سدان اقتصادی سوزوکی است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس ۴ دنده اتومات با حالت O/D بهره‌مند شده است.

این خودرو اقتصادی امکاناتی از قبیل کروز کنترل، دستیار رانندگی در سربالایی، ترمز عقب کاسه‌ای، نمایشگر ۷ اینچی، نمایشگر صفحه کیلومتر، کی‌لس استارتر و ... دارد.

راسا موتور این سدان را با قیمت ۱.۴۳ میلیارد تومان عرضه می‌کند و در بازار آزاد نیز با قیمت حدودی ۱.۸ میلیارد تومان معامله می‌شود.
سوزوکی بالنو

این محصول نیز توسط راسا موتور خاورمیانه وارد می‌شود و یک هاچ‌بک جذاب از سوزوکی است. قیمت نهایی این خودرو ۱.۵ میلیارد تومان اعلام شده، اما در بازار تا ۲ میلیارد تومان نیز معامله می‌شود. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد، که ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

این خودرو آپشن‌های خوبی مانند نمایشگر هداپ، دوربین‌های اطراف بدنه، سیستم صوتی Arkamys، کروز کنترل، نمایشگر ۹ اینچی، استارت دکمه‌ای، ایربگ پرده‌ای و ... دارد.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز