سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

سریال دنباله‌دار سؤال از شهردار

18 شهریورماه معاون حمل‌ونقل ترافیک در حاشیه صحن علنی شورا به خبرنگار روابط‌عمومی شهرداری اعلام کرد که 110 دستگاه اتوبوس برقی به گمرک تهران نزدیک شده و 30 دستگاه آن بارگیری شده و 25 روز دیگر این 110 اتوبوس به کشور می‌رسد.
روزنو :

سریال دنباله‌دار سؤال از شهردار

در حالی‌ که قرار بود در انتهای سال 1401 تهران پنج‌هزارو 500 اتوبوس فعال داشته باشد، در ماه‌های پایانی عمر مدیریت ششم هنوز تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به دو هزار و 500 اتوبوس نرسیده؛ مدتی است مدیران شهری وعده داده اند که 110 اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود اما روز گذشته در صحن شورای شهر تهران مشخص شد خبری از اتوبوس برقی در گمرک نیست و تنها 10 اتوبوس برقی در گمرک است.

وعده‌های اتوبوسی شهرداری تهران تاکنون محقق نشده است. در حالی‌ که قرار بود در انتهای سال 1401 تهران پنج‌هزارو 500 اتوبوس فعال داشته باشد، در ماه‌های پایانی عمر مدیریت ششم هنوز تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به دو هزار و 500 اتوبوس نرسیده؛ مدتی است مدیران شهری وعده داده اند که 110 اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود اما روز گذشته در صحن شورای شهر تهران مشخص شد خبری از اتوبوس برقی در گمرک نیست و تنها 10 اتوبوس برقی در گمرک است.

 اتوبوس های برقی به نام شهرداری نیست

18 شهریورماه معاون حمل‌ونقل ترافیک در حاشیه صحن علنی شورا به خبرنگار روابط‌عمومی شهرداری اعلام کرد که 110 دستگاه اتوبوس برقی به گمرک تهران نزدیک شده و 30 دستگاه آن بارگیری شده و 25 روز دیگر این 110 اتوبوس به کشور می‌رسد.مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در حاشیه جلسه شورا درباره حواشی پیش‌آمده مبنی بر بارگیری اتوبوس‌ها در گمرک و‌ تکذیب آن از طرف گمرک گفت: اتوبوس‌هایی که آمده، هنوز بارگیری نشده و در گمرک هستند، به‌این‌دلیل که این اتوبوس‌ها به نام شهرداری وارد نشده، چرا که وظیفه شهرداری خرید اتوبوس نیست. 

 

سخنگوی شهردار در رقابت با مارکوپولو

چمران تنها عضو شورا نبود که به انکار وجود اتوبوس‌های برقی در گمرک واکنش نشان داد. حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران هم درباره انتشار اطلاعات مربوط به ورود اتوبوس‌های جدید به گمرک و برخی نقل‌قول‌ها از طرف شورای شهر تهران در اذهان عمومی، گلایه کرد.کاشانی گفت که روابط‌عمومی شهرداری اگر در تهران هستند، به جای رکورد زدن در سفرهای خارجی و رقابت با مارکوپولو گزارشی جامع و مستند از ورود اتوبوس‌ها ارائه کنند تا این سوءتفاهم برطرف شود. اگر گمرک اشتباه کرده، عذرخواهی کند و اگر ما اشتباهی کرده‌ایم، آماده‌ایم که از مردم عذرخواهی کنیم.

 

طرح سوال جدید از زاکانی

در این جلسه پنجمین سؤال از شهردار تهران مطرح شد. شهردار تهران با وجود گذشت وقت قانونی هنوز برای پاسخ به سؤال چهارم که از سوی سوده نجفی درباره پروژه‌های مسکن‌سازی مطرح شده بود، به صحن شورای شهر نیامده. علیرضا زاکانی می‌گوید آمادگی پاسخ‌گویی را دارد اما چمران به او گفته روند طرح سوال طی نشده است. روز گذشته جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، پنجمین سؤال رسمی از شهردار تهران را مبنی بر رفع ابهامات واگذاری و بهره‌برداری از تاکسی ون‌های واگذار شده کلید زد. او یادآوری کرد: سه جلسه گذشته، گزارشی درباره ون‌ها ارائه دادم اما متأسفانه پس از آن گزارش، هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی شهرداری تهران داده نشد.

 

سفرهای شهردار شفاف شود

در جلسه روز گذشته مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران هم با تأکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات، از شهرداری تهران خواست گزارش و مستندات سفرهای خارجی و مرخصی‌های شهردار تهران را به شورا ارائه دهد. او خطاب به شهردار تهران، بر لزوم شفافیت در سفر‌های خارجی شهرداری و مرخصی‌های شهردار تهران تأکید کرد و گفت: با توجه به وظایف نظارتی اعضای شورا نظر به قوانین و مقررات مرخصی و مأموریت خارج از کشور شهرداران، شهردار تهران ضمن ارائه فهرستی از مرخصی‌ها و سفرهای خارجی خود با تاریخ دقیق و در سفرهای خارجی تاریخ دقیق رفت‌و‌برگشت و کشورهای مقصد سفر، لطفا مستندات قانونی به‌منظور اخذ مجوز درباره هریک از مرخصی‌ها و سفرها را در پیوست این تذکر با قید فوریت ارسال کند.

انحراف 60 درصدی شرکت واحد از بودجه

مجمع فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوس‌رانی هم در صحن شورا برگزار شد .محمد حسین نوروزی بازرس ویژه اتوبوسرانی با تاکید بر اینکه منابع داخلی،۶۶ درصد و اهداف کمی ۶۸ درصد انحراف بودجه داشتیم گفت: در تامین منابع شاهد عقب ماندگی هستیم. جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران هم با تأکید بر اینکه بخش زیادی از ایرادات شکلی است و باید در ثبت اسناد دقت لازم را داشته باشند و نباید تبدیل به بند گزارش حسابرس شوند. او با بیان اینکه در بخش درآمدها ۳۴ درصد فقط جذب شده و تفاوت فاحش بین مصوبات شورا و اقدامات شهرداری تهران است، گفت: دوستان شهرداری اگر بودجه را لازم نمی‌دانند لایحه نیاورید؛ چرا که بودجه مصوب ما اجرا نمی‌شود.

عکس روز
خبر های روز