سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

تعطیلی عجیب وزارت ورزش

با وجود گذشت ۲ ماه از حضور دنیامالی در راس وزارت ورزش و جوانان، بلاتکلیفی برخی از فدراسیون‌ها برطرف نشده است.
روزنو :

تعطیلی عجیب وزارت ورزش/ اینجا همه بلاتکلیفی را دوست دارند!

 بالاخره احمد دنیامالی بعد از ۲ ماه از انتصابش به عنوان وزیر ورزش و جوانان دست به تغییراتی در وزارت خانه زد؛ البته نه تغییراتی که مدنظر اهالی وزرش بوده و همین باعث بروز نگرانی‌هایی شده است. روز گذشته دنیامالی طی احکامی جداگانه اعضای «شورای نخبگان جوان وزارت ورزش و جوانان» را منصوب کرد. در متن این خبر اسامی افرادی با مدرک دکترا در رشته‌های مختلف به عنوان اعضای شورای نخبگان منتشر شده با تخصص‌هایی که شاید کمتر کسی با آنها آشنا باشد! افراد منصوب شده از طرف وزیر ورزش در حوزه‌هایی با عنوان‌های بازاریابی عصبی در ورزش، مدیریت استراتژیک سازمان‌های ورزشی و مدیریت رویدادهای ورزشی، ورزش‌های الکترونیک، بازاریابی عصبی، فناوری‌های نوین در ورزش، مدیریت کیفیت سازمان‌ها و رویدادهای ورزشی متخصص هستند. اینکه واقعا قرار است تخصص این افراد چه اتفاق مهمی را برای ورزش ایران رقم بزند جای سوال دارد و بهتر است خود آقای وزیر درباره آنها پاسخگو باشد اما انتظار می‌رفت با اوضاع نابسامان ورزش در ایران و شرایط بد برخی از فدراسیون‌ها، دنیامالی در ابتدا به وضعیت فدراسیون‌ها رسیدگی کند و تغییرات و انتصاب‌های لازم را رقم بزند اما ظاهرا وزیری که با شعار تحول گرایی توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد چندان هم به ایجاد تغییرات در فدراسیون‌های زیر دست خود اعتقاد ندارد.

تعلل عجیب در برگزاری انتخابات

این روزها چند فدراسیون ورزشی در انتظار انجام روند برگزاری مجمع انتخاباتی خود از سوی وزارت ورزش هستند. اینکه هنوز هیچ تغییری در بدنه وزارت ورزش و در پست‌های مهم و حساس رخ نداده، جای درنگ دارد. عجیب تر اینکه حتی برخی از پست‌های خالی همچون معاونت همگانی و پارلمانی وزارت ورزش نیز بدون هیچگونه انتصابی از سوی وزیر ورزش بلاتکلیف مانده‌ اند.با اینکه دنیامالی هم در اظهارنظرهای خود تغییرات در معاونت‌های مختلف این وزارتخانه را رد نکرده، اما گفته برای تغییرات عجله‌ا ی ندارد.

با این حال به نظر می‌رسد این روزها برخی از اقدامات مهم و اجرایی روی زمین مانده و عدم روی کار آمدن تیم جدید در وزارتخانه باعث توقف برخی از کارها شده است.از طرف دیگر یکی از مسائل مهم و کلیدی کُند بودن روند برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها است. چند فدراسیون همچون اسکی، بدنسازی و پزشکی ورزشی طی یک ماه اخیر روند ثبت‌ نام خود را سپری کرده اند اما اینطور که به گوش می‌رسد به شکل عجیبی روند بررسی صلاحیت نامزدها با تاخیر روبرو شده است.از سوی دیگر فدراسیون‌های بولینگ و بیلیارد و شطرنج مدت‌هاست که در انتظار برگزاری انتخابات هستند؛ اتفاق مهمی که هنوز عملی نشده و اهالی این دو رشته در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند. ماجرای انتخابات فدراسیون کاراته هم که در این میان نور علی نور است. انتخابات این فدراسیون ابطال شد و وزارت ورزش یا باید برای این فدراسیون سرپرستی برای برگزاری انتخابات مشخص می‌کرد یا هرچه سریع تر انتخابات جدید را برگزار می‌کرد اما وزارت ورزش دراین باره انفعال عجیبی از خود نشان داد.

به هر حال انتظار می‌رفت وزیر ورزش طی دو ماه گذشته تکلیف فدراسیون‌های بلاتکلیف را مشخص کند اما اینطور که به نظر می‌رسد آقای وزیر هنوز مشغول بررسی و ارزیابی اوضاع است.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز