به روز شده در: ۱۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۰۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۴

رفع ایرادات آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان در دستور کار

روزنو :سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آیین‌نامه جدید ارتقای رتبه‌بندی معلمان مبتنی بر ارتقاء و اصلاح آیین‌نامه قبلی تدوین شده است که به محض اعلام دولت و تصویب آن در هیئت وزیران، مبنای عمل است. 

رفع ایرادات آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان در دستور کار


علی فرهادی  درخصوص صحبت وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر تدوین آیین‌نامه ارتقای رتبه‌بندی معلمان تا اول مهرماه اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان به مرحله ارتقاء رسیده؛ لذا بحث تثبیت و زمان فعالیت چهار سال در مناطق روستایی و پنج سال در مناطق دیگر برای اینکه معلم بتواند تقاضای ارتقای رتبه داشته باشد، سپری شده است؛ اکنون آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی مبتنی بر ارتقاء و اصلاح آیین‌نامه قبلی را تدوین کرده‌ایم.
فرهادی با بیان اینکه این امر در اختیار دولت قرار داده شده و در کمیسیون مدیریت و سرمایه انسانی دولت نیز مطرح شده است، افزود: جلسات زیادی صرف و ایراداتی بر آن وارد شده است. کارگروهی متشکل از آموزش‌وپرورش، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده تا ابهامات و ایرادات را رفع و سپس مجدداً در اختیار دولت قرار می‌دهیم تا قبل از مهرماه نهائی شود و مبنای عمل رتبه‌بندی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آیین‌نامه جدید به محض اعلام دولت و تصویب آن در هیئت وزیران، مبنای عمل است، ادامه داد: معلمانی که تازه به آموزش‌وپرورش وارد می‌شوند، براساس این آیین‌نامه حائز رتبه‌ می‌شوند؛ همچنین رتبه‌بندی فرهنگیان دیگر که در مرحله ارتقاء هستند نیز، بر این اساس خواهد بود.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تفاوت‌های خوب ایجاد شده، گفت: در آیین‌نامه قبلی معلم برای بدو ورود باید مدارک ارائه می‌داد و رتبه می‌گرفت اما اکنون به محض این‌که معلم وارد و مدرک کارشناسی داشته باشد، به وی رتبه مربی آموزشیار تعلق می‌گیرد که برای رتبه‌های بالاتر در وزارت علوم هم همین‌طور است. کسی که مدرک دکتری دارد و به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شود، مراحل استخدامی را طی و استادیار می‌شود، در مراحل بعدی به ارتقاء دست می‌یابد.
فرهادی با بیان اینکه در هیئت ممیزه رتبه‌بندی، تمام معاونین آموزشی و پژوهشی چه در ستاد و چه در استان‌ها، عضو هستند، اظهار داشت: کارکرد و پیگیری و مسائل اجرائی آنان در مرکز نیروی انسانی انجام می‌شود اما هیئت ممیزه رتبه‌بندی یک هیئت ممیزه کاملاً با رویکرد آموزش‌وپرورشی است که معاونین آموزشی‌وپرورشی در آن حضور دارند.
وی با بیان اینکه در رتبه‌بندی دو مبحث مورد تاکید است ادامه داد: یک بحث باب مدارک و دیگری بحث کیفیت است. در آیین‌نامه جدید که تدوین شده، کیفیت مدنظر بوده و خوب دیده شده است.

 
تصویر روز
خبر های روز