سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳

افزایش دوربین‌های سرعت‌سنج جاده‌ها

روزنو : معاون سازمان راهداری کل کشور از مجهزشدن تمام راه‌های شریانی کشور به دوربین‌های تردد شمار تا پایان سال 1393 خبر داد.

به گزارش روزنو، شهرام آدم‌نژاد در نشست خبری با بیان این خبر اظهار کرد در حال حاضر در کشور 700 دستگاه‌ تردد شمار فعال است که برای زیر نظر داشتن تمام راه‌های اصلی به 1900 دستگاه دوربین احتیاج داریم. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا پایان سال تمام این دوربین‌ها نصب‌ خواهد شد تا شریان‌های اصلی دارای تردد شمار شوند.

وی از برنامه‌ریزی برای ثبت سرعت تمام خودروها به‌وسیله دوربین‌های سرعت‌سنج نیز خبر داد و گفت: باتوجه به اهمیتی که کاهش سرعت خودروها در جاده های اصلی در پایین آوردن آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای دارد، سازمان راهداری یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را به بحث کنترل سرعت اختصاص داده که قطعا یکی از اصلی ترین محورهای آن افزایش دوربین ها سرعت‌سنج است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر حدود 400 دوربین ثبت سرعت در محورهای اصلی کشور فعال هستند که با هماهنگی انجام شده بین سازمان راهداری و پلیس راهور، تمام اطلاعات آ‌ن‌ها به شکلی جامع ثبت و ضبط می‌شود اما برای بالا بردن پوشش این دوربین‌ها باید تعداد آن‌ها را به 1900 دوربین برسانیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 1395 با بودجه 950 میلیارد تومانی این اتفاق در تمام شریان‌های اصلی کشور خواهد افتاد. 
منبع: ایسنا
عکس روز
خبر های روز