سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

جهانگیری: بوروکراسی اداری باید شناسایی و برطرف شود/700 میلیارد دلار از ایران خارج شده است

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت مصمم است تمام موانع پیش روی تولید و صادرات را برطرف کند.
روزنو :
معاون اول رییس جمهور گفت: دولت مصمم است تمام موانع پیش روی تولید و صادرات را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار روز نو، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در جمع خبرنگاران افزود: جهت گیری اصلی مصوبات دولت برطرف کردن موانع تولید است و امیدواریم بخش قابل توجهی از مجوزهایی که قابل لغو است را لغو کنیم و وزارت اقتصاد و دارایی هم آنها را شناسایی کند تا به این ترتیب بخشی از موانع اداری را برطرف کنیم.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: بوروکراسی اداری بخشی از واقعیت است که وجود دارد و باید شناسایی شده و برطرف شود.

وی با تاکید بر این که مهم ترین اتفاقی که برای کشورهای توسعه یافته رخ داد ، این بود که مردم آن کشور پذیرفتند باید از تولیدات خودشان استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته 700 میلیارد دلار از ایران خارج شد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت : هیچ کسی نمی پرسد که این رقم دلار خارج شده چه میزان اشتغال در کشور ایجاد کرد، در هر دو دوره میزان اشتغال 20 میلیون نفر بود و این رقم تنها موجب اشتغال جوانان چینی شد.

جهانگیری همچنین صادرات را برای رسیدن به رونق مهم دانست و یادآور شد: موضوع صادرات در سال 94 اهمیت زیادی دارد و 50 میلیارد دلار صادرات در سال گذشته باید در سال جاری افزایش یابد.

وی به سرمایه گذاران ایرانی توصیه کرد: بازارهای اطراف و کشورهای همسایه را جدی بگیرند و تصور نکنند که این کشورها از لحاظ اقتصادی توانایی محدودی دارند.
عکس روز
خبر های روز