سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۷۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

چه کسی به مورینیو خیانت کرد؟

بعد از شکست چلسی مقابل لسترسیتی که منجر ‌به تزلزل بیشتر جایگاه مورینیو شد، این مربی پرتغالی سوژه تازه‌تری برای مطرح کردن در رسانه‌ها داشت؛ خیانت.
روزنو :

 بعد از شکست چلسی مقابل لسترسیتی که منجر ‌به تزلزل بیشتر جایگاه مورینیو شد، این مربی پرتغالی سوژه تازه‌تری برای مطرح کردن در رسانه‌ها داشت؛ خیانت.

ژوزه كه پيشتر داوري، بدشانسي و يا بي‌دقتي را دليلي براي ناكامي تيمش توصيف كرده بود، اين بار به صراحت از «خيانت عده‌اي از بازيكنان» چلسي حرف زد: «ما در طول 3 روز مدام روي نقاط قوتي از تيم رقيب كار مي‌كرديم كه مي‌توانستند از آن راه دروازه ما را باز كنند. برايم عجيب است كه درست دو گلي كه خورديم روي همان نقاطي بود كه در تمرينات تأكيد كرده و توضيح داده بودم.» حالا روزنامه «تلگراف» با توجه به همين موضوع به شناسايي بازيكناني پرداخته كه از نظر مورينيو خائن هستند. متهمان رديف اول زوج خط دفاعي اين تيم يعني تري- زوما هستند. منظور مورينيو روي گل اول، متوجه كورت زوماست كه اشتباه تأثيرگذاري در خط دفاعي روي گلي كه واردي زد، داشت. البته روي اشتباهي كه تري داشت و گل دوم لستر هم زده شد، كاپيتان تيم چندان بي‌تقصير نبود.

آزار، همچنان متهم
به غير از اين دو بازيكن خط دفاعي، بازيكن ديگري هم هست كه از ديد مورينيو خائن است‌. آن‌طور كه اين روزنامه انگليسي نوشته ادن آزار، ديگر بازيكني است كه از ديد مورينيو به تيمش خيانت كرده. آزار نه تنها 28 مسابقه است كه براي چلسي گلي نزده بلكه اين بازيكن بلژيكي در شرايطي كه نيم ساعت از جريان بازي گذشته بود مصدوم شد و از زمين مسابقه بيرون رفت. اين‌طور كه به نظر مي‌رسد مورينيو اين مصدوميت را تظاهر تلقي كرده و ستاره سال گذشته تيمش را در رديف متهمان به خيانت قرار داده است. مورينيو البته كنايه‌اي هم به اين مصدوميت زد و گفت: «حتماً مصدوميت آزار جدي بوده چون او در عرض 10 ثانيه خودش به تنهايي تصميم گرفت از زمين مسابقه بيرون بيايد و بازي نكند.»

مشكل مورينيو با آزار در اين فصل به اوج رسيده و اين بازيكن چند باري روي نيمكت نشسته و در اقدامي بي‌سابقه هم در يكي، دو بازي به عنوان مهاجم نوك به زمين مسابقه فرستاده شد. به غير از آزار، مورينيو در اين فصل هم با جان تري، كاپيتان باسابقه تيمش مشكل داشته و در چند بازي هم او را روي نيمكت نشانده تا زوما كه سن چندان زيادي ندارد در تركيب اصلي چلسي بازي كند.

از روزي كه ژوزه مورينيو بازيكنانش را متهم كرد كه در زمين مسابقه متفاوت با تمرينات بازي مي‌كنند ديوار اختلاف ميان مربي و بازيكنان چلسي شروع به بالا رفتن كرد. مربي پرتغالي كه قبلاً هم شايعه عدم حمايت بازيكنانش از او بر سر زبان‌ها بود گفته كه بايد بعضي از ستاره‌هاي تيمش را در تابستان مي‌فروخت. او كه بعد از باخت به لستر‌سيتي خودش را يك مربي خيانت‌ديده معرفي كرده بود علناً انگشت اتهام را به سوي بازيكنانش نشانه رفته است: «يكي از بهترين قابليت‌هاي من اين است كه مي‌توانم بازي حريف را بخوانم و به بازيكنانم بگويم نقاط قوت آنها كجاست.

براي همين خيلي ناراحت شدم كه ديدم به آن شكل از لستر گل خورديم. اگر بشود از كلمه خيانت استفاده كرد بايد بگويم كه به كاري كه من قبل از بازي براي تيم انجام داده بودم، خيانت شد. درست در صحنه‌هايي كه دو گل بازي را خورديم اشتباه كرديم. يك احتمال اين است كه شايد به خاطر كار فوق‌‌العاده من در فصل گذشته و بالا كشيدن سطح بازيكنان الان آنها به جايي رسيده‌اند كه نمي‌توانند در اين سطح خودشان را نگه دارند.» نحوه رفتار مورينيو با ديگو كاستا مهاجم جنجالي تيم هم از ديگر دلايل ايجاد شكاف ميان مربي و بازيكنان در چلسي به شمار مي‌رود. بعضي از بازيكنان معتقدند كه اين مهاجم اسپانيايي به خاطر سرپيچي‌هايش مجازات نمي‌شود. او با اضافه وزن به اردوي پيش فصل چلسي رفت اما جريمه نشد.

در جريان بازي ليگ قهرمانان هم علناً با مربي درگير شد ولي باز هم با وي برخوردي صورت نگرفت. در عين حال او آخرين بازيكن دور از آمادگي كامل بود كه از تركيب كنار گذاشته شد هر چند كه عملاً جزو بازيكنان كمتر تأثيرگذار اين فصل بوده. در ديدار با تاتنهام هم او جنجال بزرگي آفريد و روي نيمكت كاور ورزشي خودش را طوري به پشت‌سر پرتاب كرد كه به سمت مورينيو بيفتد. اين رفتار او هم برايش مجازاتي را در پي نداشت. خود مورينيو قبول دارد كه اين فصل با كاستا متفاوت با بقيه رفتار كرده و چشم به روي «مسائل كوچك» او پوشيده.
عکس روز
خبر های روز