سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۹۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵

"طنازطباطبایی" بازیگری که در موسیقی هم دستی دارد

روزنو : طناز طباطبایی متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ در محله نیاوران تهران است .او یک خواهر بزرگ تر از خودش دارد او و کارگردانی تئاتر خوانده . با موسیقی آشناست و گیتار میزند همچنین پدرش نیز در زمینه موسیقی فعالیت دارد .

مدتی نقاشی هم می کرد . علاوه بر بازیگری پیش پدر خود کار بازرگانی را دنبال میکند.

هنگامی که او ۱۸ ساله بود در کلاس های ازاد بازیگری شرکت کرد که هنوز یک ماه نگذشته بود برای بازی در مجموعه جوانی به کارگردانی سعید سهیلی انتخاب شد . بعد از ان به بازیگری بسیار علاقه مند شد و در رشته تئاتر تحصیل کرد . به شهرت علاقه ای ندارد .جایزه بهترین بازیگر مکمل زن جشنواره را از منتقدین دریافت کرد . برای دو مجموعه ترانه مادری و دلنوازان انتخاب شد که قبول نکرد 

طناز طباطبایی از سال ۱۳۸۰ وارد عرصه بازیگری شد و اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم‌های سینمایی رقم زد. با مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی فیلم بود مطرح شد و توانایی‌هایش را به چالش کشید. 
 
 
به جز بازیگری در عرصه‌های دیگر از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت داشته است. 
 
در سال ۱۳۸۸ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم صداها از آن خود کرد. در فیلم مرهم به بهترین نحو توانایی‌های خودش را نشان داد.

او در یکی از مصاحبه هایش گفته بود: بازیگری برای من یعنی زندگی و بازیگری از زندگی جدا نیست. من یاد گرفتم از صبح که بیدار می‌شوم تا شب که می‌خواهم بخوابم به همه چیز در اطرافم خوب نگاه کنم. من معتقدم اگر بازیگری همه زندگی یک بازیگر نباشد نمی‌تواند بازیگر خوبی باشد. بازیگری در ذات خود زندگی کردن در شخصیت دیگری است.
عکس روز
خبر های روز