سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خیانت شهرام امیری اثبات‌شده بود

روزنو :  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: در قوانین جمهوری اسلامی ایران اگر کسی اطلاعات سری کشور ما را فاش کند باید به اشد مجازات محکوم شود؛ از این‌رو برای ما مهم نیست که آمریکایی‌ها و غربی‌ها درباره اعدام شهرام امیری چه می‌گویند، زیرا جرم وی برای ما محرز شده بود.
 
به گزارش روز نو، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «میزان»، درباره اظهارنظر مقامات و رسانه‌های غربی پیرامون اعدام شهرام امیری از سوی جمهوری اسلامی ایران به دلیل افشای اسرار نظام به آمریکا، اظهار کرد: به طور کلی بحث حقوق بشر میان ایران و غرب و به خصوص آمریکا تفاوت جدی دارد و اختلاف‌نظر عمیق میان حقوق بشر اسلامی و غربی حاکم است.
 
وی افزود: غربی‌ها و به خصوص آمریکایی‌ها به معنای واقعی نمی‌دانند که بشر کیست و انسان چه جایگاهی دارد، آیا هر آدم خائن، قاچاقچی و جنایتکاری بشر محسوب می‌شود و نباید او را مجازات کرد؟
 
نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: خیانت شهرام امیری برای دستگاه اطلاعاتی و قضایی ما اثبات شده بود، از این رو ما براساس قوانین و تالیف و مبنای قانونی خودمان برخورد لازم را با وی انجام دادیم و جرایمی را که امیری مرتکب شده بود مورد بحث و بررسی قرار داده و نتیجه‌گیری لازم را پیرامون آن اتخاذ کردیم.
 
حقیقت‌پور تصریح کرد: در قوانین جمهوری اسلامی ایران اگر کسی اطلاعات سری کشور ما را فاش کند باید به اشد مجازات محکوم شود؛ از همین رو برای ما مهم نیست که آمریکایی‌ها و غربی‌ها درباره اعدام شهرام امیری چه می‌گویند زیرا جرم وی برای ما محرز شده بود.
 
وی در پایان اظهار کرد: کسانی که در کشور ما حکم صادر می‌کنند و در مسند قضایی هستند با رعایت موارد قانونی و قضایی حکم می‌دهند زیرا کسی حاضر نمی‌شود برای خوشایند فرد یا جریانی، فردی را به اعدام محکوم کند.
منبع: ایسنا
عکس روز
خبر های روز