معاون نجفي در پاسخ به چمران درباره طرح ترافيك:
با كارت هاي ۵ميليوني خيانت كردند
تخریبها را پایانی نیست. تفاوتی نمیکند دولت باشد، شورای شهر یا شهرداری، دلواپسان هر کجا که بخواهند به تخریب رو میآورند. فاز جدیدی در تخریب شورای شهر و شهرداری تهران آغاز شده است. با تصویب طرح جدید ترافیک، دلواپسان به صحنه آمده و با لیدری مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر، انتقادات تندی علیه شهرداری و شورای شهر تهران مطرح کردهاند. چمران این طرح را اجحاف و خیانت در حق شهروندان تهرانی و محلی برای کسب درآمد دولت دانسته و محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهردار در پاسخ او را به تقوای بیشتر و عدم حاشیهسازی دعوت کرده است. باید دید دلواپسان چه زمانی به درک دقیق و روشنی از مفهوم مهمی به نام مصالح عمومی خواهند رسید.
روزنو :
تخریبها را پایانی نیست. تفاوتی نمیکند دولت باشد، شورای شهر یا شهرداری، دلواپسان هر کجا که بخواهند به تخریب رو میآورند. فاز جدیدی در تخریب شورای شهر و شهرداری تهران آغاز شده است. با تصویب طرح جدید ترافیک، دلواپسان به صحنه آمده و با لیدری مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر، انتقادات تندی علیه شهرداری و شورای شهر تهران مطرح کردهاند. چمران این طرح را اجحاف و خیانت در حق شهروندان تهرانی و محلی برای کسب درآمد دولت دانسته و محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهردار در پاسخ او را به تقوای بیشتر و عدم حاشیهسازی دعوت کرده است. باید دید دلواپسان چه زمانی به درک دقیق و روشنی از مفهوم مهمی به نام مصالح عمومی خواهند رسید.
طرح جدید ترافیک
به گزارش روز نو : با وجود بدهیهای سنگین و خزانه تحت فشار قرار گرفته بهخاطر نوع مدیریت اصولگرایانه بر تهران در سالهای قبل، اگر شهرداری جدید طرحی برای اداره بهتر وکم هزینهتر شهر از قبیل ترافیک، آلودگی هوا و... ارائه کند، نه تنها مورد تشویق قرار نمیگیرد، بلکه از جانب مخالفان و منتقدان مورد هجمه هم قرار میگیرد که شهرداری در صدد افزایش درآمد خود است؛ موضوعی که بسیار محل تامل است. سهشنبه گذشته لایحه «تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدودههای مرکزی شهر تهران» مطرح شد. این طرح که یکی از حاشیهدارترین لوایح مورد بررسی شورای شهر بود، پس از بحث و بررسیهای بسیار و تصویب یک فوریت آن در سی و هفتمین جلسه شورای شهر، سرانجام در چهلودومین جلسه به تصویب نهایی رسید. این طرح موافقان و مخالفان بسیاری برای خود آفرید که شاید سرشناسترین مخالف آن مهدی چمران رئیس شورای شهر چهارم باشد.
اجحاف در حقوق شهروندان
رئیس سابق شورای شهر با اشاره به اجرای طرح ترافیک جدید از شهرداری تهران اظهارکرد: این طرح ناپخته بوده و نمیتواند اهدافی را که مدنظر است جلب کند. مهدی چمران به تسنیم گفت: اینگونه طرحها تنها در راستای افزایشدرآمد شهرداری است و این درحالی است که شورای چهارم هیچگاه بهدنبال تصویب اینگونه طرحها نبوده است. وی با اشاره به اینکه طرح ترافیک جدید باعث آلودگی هوا و ترافیک در سطح شهر خواهد شد، افزود: متأسفانه این طرح در حالی بهتصویب رسیده است که مسئولان شهری عنوان کردهاند که مطالعات لازم را انجام دادهاند! رئیس شورای شهر چهارم تاکید کرد: افزایش درآمد شهرداری از طریق طرح ترافیک اجحاف به شهروندان و خیانت به شهروندان تهرانی است و ظاهرا در این طرح شهرداری چشمهای خود را بر شهروندان بسته است و فقط بهدنبال کسب درآمد است. چمران خاطر نشان کرد: طرح ترافیکی که در سالهای گذشته انجام میشد اگر دارای نواقصی هم بوده، رضایت شهروندان را در پیداشته است اما این طرح قطعا ناراضایتی شهروندان را درپی خواهد داشت.
حاشیه سازی نکنید
پس از اظهارات مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر، معاون حمل و نقل شهردار تهران در پاسخ به اظهارات وی در خصوص طرح ترافیک اظهار داشت: از ایشان به عنوان فردی متدین انتظار میرفت تقوا به خرج دهند و لااقل بعد از سالها جوروجفا در حق شهروندان تهران، طلبکار نباشند. محسن پورسیدآقایی اظهار کرد: اگر ایشان واقعا معتقدند طرح ترافیک قبلی خوب بوده و طرح ترافیک جدید خیانت است، داوطلبانه از ما بخواهند که اعلام کنیم در دوره پیشین چند کارت شناور ۵ میلیون تومانی را به رایگان بین این و آن پخش کردهاند. وی در گفتوگو با تسنیم تاکید کرد: خیانت را کسانی کردند که سالها رانت دادند و از جیب مردم برای خود یارگیری کردند. ایشان ادعا کرده که مردم از طرح قبلی راضی بودهاند. البته آنها که طرح ترافیک هدیه میگرفتند، باید هم راضی باشند، اما مردمی که برای ورود به محدوده باید روزانه ۴۰ هزار تومان میدادند، چطور؟ آنها مردم نبودند؟ شما که از جیب شهرداری به هزاران نفر طرح ترافیک رایگان میدادید و سهمیهها را ۴٢ درصد افزایش دادید و هزینه آن را از مردمی که طرح روزانه میخریدند، میگرفتید دنبال کسب درآمد به هر قیمت بودید یا ما که این رقم را برای عموم مردم تا حدود نصف کاهش دادیم و در عوض محکم ایستادیم تا سهمیهداران سابق، بهای آسایش خود را از جیب سایر شهروندان نپردازند؟ معاون حمل و نقل شهردارتهران تصریح کرد: شما که برای کسب درآمد بیشتر به شیشه اتوبوسها هم رحم نکردید و همهجا را تبلیغات چسباندید به فکر درآمد بیشتر به هر قیمت بودید یا ما که با وجود ویرانه مالی بهجا مانده از دوره جنابعالی به خاطر احترام به نظر اکثریت مردم تصمیم گرفتیمکه این تبلیغات را حذف کنیم؟ پورسیدآقایی خطاب به چمران گفت: جناب آقای چمران، شهر ما آنقدر مساله دارد که اگر شبانهروز هم برای حل مشکلات مردم تلاشکنیم، باز کافی نیست. اگر کمک نمیکنید، لااقل برای این مردم و نمایندگانشان در مدیریت شهر حاشیهسازی نکنید.
در نهایت
گرچه عملکرد شهرداری فعلی بری از خطا و اشتباه نیست و شاید بعضا خطایی نیز وجود داشته باشد، اما جریان مخالف اصلاحطلبان نیز که بیش از 12 سال قدرت مطلق را در شهرداری و شورا در اختیار داشته، عملکرد روشنی دارد که قابل مشاهده است. پس رواست که به جای اخلال و انتقادات نابجا از عملکرد شورا و شهرداری به کناری نشسته و اجازه دهند مسئولان شورا و شهرداری به کارخود بپردازند تا شاید بتوانند بخشی از مشکلات کلان شهر تهران را حل و فصل کنند.