سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۲۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
خیار با داشتن ۹۶ درصد آب در آب‌رسانی به بدن رقیب کاهو محسوب می‌شود. به همین دلیل یک گزینه‌ی عالی برای آبرسانی بدن محسوب می‌شود.
روزنو :

چه‌کسانی باید از خوردن خیار پرهیز کنند؟

 با وجود آنکه بیشتر مردم خیار را در خانواده سبزیجات و صیفی‌جات جای می‌دهند، این ماده غذایی نوعی میوه به‌شمار می‌رود؛ میوه‌ای بسیار مغذی و آبدار.

ایسنا در گزارشی نوشت: این میوه منبع خوبی برای تامین آب بدن است و از آنجا که کالری، چربی، کلسترول و سدیم کمی دارد، برای بدن بسیار مفید است.

چه کسانی باید از خوردن خیار پرهیز کنند؟

خوردن خیار فواید بسیاری دارد، اما برخی‌ها ممکن است به دلایل مختلف نتوانند خیار بخورند:

- مشکلات گوارشی

مصرف خیار در برخی از افراد موجب حالت گازدار شدن معده یا سوءهاضمه می‌شود. اگر سندرم روده تحریک‌پذیر یا بیماری گوارشی دیگر دارید، در مصرف خیار احتیاط کنید.

- اختلال لخته شدن خون

اگر اختلال انعقاد خون دارید یا از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید در خوردن خیار زیاده‌روی نکنید، زیرا غذاهای سرشار از ویتامین K ممکن است با رقیق‌کننده‌های خون تداخل اثر داشته باشند.

- آلرژی

اگر تب یونجه یا رینیت آلرژیک دارید، ممکن است مستعد ابتلا به سندرم آلرژی دهانی بر اثر خوردن خیار باشید. سندرم آلرژی دهانی نوعی حساسیت غذایی است که با واکنش به خوردن برخی مواد غذایی مانند میوه‌ها و دانه‌ها و سبزیجات ایجاد می‌شود و اغلب با التهاب مخاط بینی همراه است.

به هر ترتیب، خواص این میوه سرشار از آب کم نیست. با خوردن روزانه خیار می‌توانید به بدن آب‌رسانی کنید و همچنین برخی ویتامین‌های مورد نیاز را به بدن برسانید. اما در صورت احتمال بروز مشکلات گوارشی یا آلرژی و حساسیت غذایی بهتر است در مصرف خیار احتیاط کنید.

نظر شما
نظراتی كه حاوی توهین و مغایر قوانین کشور باشد منتشر نمی شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
ویژه روز
عکس روز
خبر های روز