سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۵۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

ماجرای تجمع دانشجویان پزشکی در اعتراض به شهریه‌ها

دانشجویان روز گذشته نیز در مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع و اعتراض خود را نسبت به این بخشنامه خلق الساعه اعلام کردند و امروز نیز در دومین روز تجمع خود مقابل دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی حضور یافتند.
روزنو :

ماجرای تجمع دانشجویان پزشکی در اعتراض به شهریه‌ها

جمعی از داوطلبان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی بابت افزایش سه برابری شهریه دانشگاه، امروز نیز مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

افزایش سه برابری شهریه رشته‌های علوم پزشکی، دندانسازی و داروسازی دانشگاه آزاد در سال جاری اعتراض دانشجویان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، دانشجویان روز گذشته نیز در مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع و اعتراض خود را نسبت به این بخشنامه خلق الساعه اعلام کردند و امروز نیز در دومین روز تجمع خود مقابل دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی حضور یافتند.

این دانشجویان علت تجمع خود را کاملا صنفی و در اعتراض به افزایش چند برابری شهریه بدون اطلاع قبلی و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام کردند.

قاضی زاده از نمایندگان دانشجویان معترض در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد علیرغم بخشنامه داخلی خود که دستور درج افزایش شهریه در دفترچه آزمون سراسری ۱۴۰۳ صادر کرده است، این مصوبه افزایش شهریه را در دفترچه مشاور درج نکرده و در هیچ سایت و رسانه‌ای نیز دراین خصوص اطلاع رسانی نکرده است.

وی افزود: تمامی اولیا و دانشجویان بر اساس اطلاعات گرفته شده از امور مالی دانشگاه آزاد بر اساس شهریه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی و برابر تمکن مالی خود اقدام به انتخاب این رشته‌ها کردند. اکنون پس از اعلام نتایج و در زمان مراجعه برای ثبت نام دانشگاه افزایش ۲۰۰ درصدی و غیر متعارف شهریه را اعلام و پذیرفته شدگان را از ثبت نام مایوس کردند.

قاضی زاده بیان کرد: مسئولان واحد علوم تحقیقات به دانشجویان ورودی جدید اعلام کردند که برای تحصیل به دانشگاه ترکیه و گرجستان مراجعه کنند.

بنا به گفته حاضران در این تجمع، شهریه رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در سال تحصیلی پیش‌رو نسبت به سال گذشته، بیش از سه برابر افزایش یافته و برای هر نیمسال از ۳۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز